|
|
|
|---|---|
| Jag blev inblandad i en kolission med en annan bil för ett par dagar sedan. Det blev ganska våldsamt men alla klarade sig utan allvarliga skador. Kollisionen inträffade på en 70 sträcka, en raksträcka, och det var tillåtet med omkörning. Jag höll hastigheten och var inte full eller påverkad av nåt annat. Det sista jag kommer ihåg är att jag körde bakom en bil och sen small det och så hamnade jag i diket. Sen fick jag veta att det var jag som kom över i det motsatta körfältet och kolliderade med en annan bil. Det blev ingen full frontal krock utan min vänstra framsida träffade hans vänstra framsida. Jag var inte trött och tror inte att jag somnade utan att jeg blev helt enkelt förvirrad och trodde att motorvägen hade börjat. Det var mörkt vid olyckstillfället. Det jag undrar är kan det här bedömmas som grov vårdslöshet eller bara vårdslöshet eftersom försäkringen inte täcker skador som har uppkommit vid grov vårdslöshet? Bilen hade ett år kvar av vagnskadegarantin så att det är bmw originaförsäkringar som har hand om det. Är det någon som har erfarenhet av dom, hur dom är att göra med osv... Tacksam för alla svar | |
Gemini__ |
Hej och välkommen till forumet. Tur i oturen att det gick så pass bra som det gjorde. Låter läskigt att du inte vet vad som egentligen hände, kanske råkade du ut för ngn sorts "blackout". Råder dig att konsultera läkare för att säkerställa att det inte är något medicinskt som spelar in. Låter lite vanskligt om du fortsätter köra bil utan att kontrollera detta först. |
|
Räknas det verkligen som vårdslöshet? Mörker m.m kan verkligen spela hjärnan ett spratt, och ibland tolkar man saker helt fel, synvilla helt enkelt. __________ |
|
| Jag vet inte hur det funkar, har aldrig varit inblandad i nåt sånt. Förhoppningsvis så kommer dom fram till att det var en olyckshändelse för att det är så jag upplever det iallafall. Jag får väl hoppas på det bästa | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.