|
|
|
|---|---|
|
Har sökt i ett par veckor nu, efter en fin e36 323/328i Touring. Den i Sverige vanligaste köp & sälj kanalen "Blocket" verkar det bara finnas dåliga exemplar på. Har tittat på ett par stycken, men skruvade bilar verkar finnas samt rosten kommer krypande.. Vet att bilmodellen är till åren kommen men vore kul att få tag i ett fint exemplar. Tips emottages tacksamt! Ha det gott! /Tobbe | |
|
Klent utbud även i surkålslandet : Länk Länk Länk Länk |
|
|
Hade samma bekymmer när ja köpte min förra E36 328 limo.. Tog månader innan ja hitta en i "mint condition"... Dessvärre e d ju som så att bilarna börjar bli till åren o få riktiga entusiaster som sköter om dom som barn ;) Har nu haft samma problem igen när ja sökte 328 touring.. Gav till sist efter för en fullmatad me några små små rostfläckar som ja fick till kalaspris :D Ska kosta på den en hellack i vår (för o få den i toppskick) o är ett rullande projekt..... :) |
|
|
328iT (och även 323iT) är härliga milslukare och används till 99% som bruksbil. Vi pratar bilar som rullat i ur och skur i sisådär 12-13 år och 20-25kmil, då får man helt enkelt räkna med rost. I många fall beror rosten på direkta fabrikationsmissar som för tighta stötdämpare till bakluckan (så luckan nöter på karossen). Enda tipset jag kan ge är att ha tålamod och leta vidare, eller titta på nyare modell som E46 (som iofs inte är något föredöme m.a.p rostskydd heller) |
|
|
Då var man tillbaka i e36 träsket. Köpte en Cosmossvart metallic 323iA Touring -97 i måndags, så nu blir det rullande renovering under tiden frugan kör den. ///Tobias |
|
| Grattis, själv leter jag fortfarande efter en e36 coupe, sedan med manuell låda... och det ser mörkt ut. | |
| Härligt! Välkommen i touringligan! ;) Min e oxå en rullande renovering o ska som sagt få en hellack i vår mm mm mm... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.