AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.666

Måste byta fronten, kan jag ha m-paket när man har dragkrok?

Sida 2 av 2
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Peter78w:
Jag försökte ju att förklara hur. Det är bara att montera ihop M-kofångaren (enklast när den är lös) , altså byta över kofångarbalken från gamla til nya kofångaren. Se till at köpa alla plastklips och skruvar nya(4 st skruvar til stödramen runt kroköppningen och 10-12 expander-klips till att fästa själva plasten till balken. Montera på kofångaren. efter detta så är det ganska enkelt att se vad som måste göras med stikkontakten och diffusorn(svarta delen av kofångaren).

Och nej, jag tycker iaf inte att karossfärgade lister gör sig på en E39, ser ut som en eftertanke.

Trex:
Vet inte om det har ngn betydelse vilket fabrikat det är på draget, kan ju tänkas at den ena funkar för "vanlig" kofångare och den andre för M-paket...skulle vara intressant att veta. Dock verkar det som at han som eftermonterar Westfalia drag påpekar att det är skillnad mellan dragen på Ej-M och M, detta tyder ju på att skillnaden är där uavsett märke på draget....

MVH
Sakke
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
I tillägg:
Plasten på toppen av kofångaren är samma oavsett, så bara sidolisterna måste köpas nya.
Kofångaren sitter fast med 6 muttrar. 3 på varje sida , ungefär vid sidosspringorna runt bakluckan. Dem kommer man åt från bagagerummet. Bara lyft av locket på reservhjulet och kanske själva hjulet för att få plats...

MVH
Sakke
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Om du har PDC så var försiktig med kablarna.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ok...
Jag har allt.... det jag måste byta är just difusorn till en som är ska vara till difusorn. Lister skruvar mm har jag. det är bara och lämna in för lackning!
Och då behåller jag listerna svarta! KOmmer att sätta ditt den när vintern försvinner så det lär dröja et tag till.

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
sorry skrev fel..... måste byta diffusorn till en som passar delbart drag!

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Lycka till!
Kan försöka att ta bilder.

MVH
Sakke
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
DrSakke: kan du hör av dig på mail? maila till peter78w@hotmail.com

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.