AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
726

Röd som är vit som skall bli röd!

Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Jag har nyligen köpt en inte alltför välvårdad röd E30 som pendlarbil. En röd bil som inte har putsats oxiderar, den blir vit. Nu har jag provat att få bilen röd igen på de ytor som är starkast oxiderade (baklucka och tak) men det är svårt. Vad ska jag anväda för rubbing? Finns det några knep? Jag ska bara ha bilen till att rulla men eftersom jag är pedant så börjar det balla ur. Det får inte kosta särskilt mycket bara min egna arbetsinsatts. Pengarna lägger jag hellre på min 528:a.
Vad göra?

528iA -83
Bjudko
Hm prova med att pollera den med maskin(går för hand men jävligt jobbigt), olika medel beroende på hur djupa reporna är också förstås... Tror du kommer märka en viss skillnad

2000 spermier varje sekund
MGB - 67:a
Jaguar Daimler 3.6 L 87:a
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
prova putsa med Autosol, jag har testat på en liten fläck och det blev skitbra. finns på burk.
/Thomas
David L
Stämmer att resultatet blir mycket bättre med polermaskin än för hand.
Lahegas Hårdglansrubbing brukar göra susen för att få bort oxid ur lacken.
Lägg sedan på ett bra vax såå kommer inte oxiden tillbaka så snabbt.

MvH

David
eddie
Du kan ej rubba en bil för hand.Gör de ej själv med maskin heller för då bara flammar den.Hade ja varit du så hade ja lämnat in den.

Montana
Bjudko
eddie>> Den flammar ganska ofta även på en rekonderingsfirma och för att ta bort det flammiga använder man sen ett finare polermedel í mindre mängd som man kan torka av utan tvätt. Jag skulle också lämnat in den om jag var han men om det bara ska vara som pendlarbil spelar det inte så stor roll.

2000 spermier varje sekund
MGB - 67:a
Jaguar Daimler 3.6 L 87:a
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Bladh:
Du måste ha ett medel med oxidlösare i, försök få tag i medel som "proffs rekondfirmor" använder. För hand... GLÖM DET! Det blir aldrig lika bra... men givetvis så beror det på kraven också.

Lycka till.

Mvh Jocke W

Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Resultatet ska vara rött. Det ska inte bli någon showlack. Det där knepet med auotosol ska jag nog prova. En massa fina repor bli ju resultatet men det kan man plocka bort med annan mindre aggresiv rubbing. Har provat de olika rubbingar jag har hemma men de är lite klena. Får köra fyra fem gånger för att det ska bli röd lack överhuvudtaget. Maskin blev inget vidare. Det blir förhand men det är jobbigt. Jag har ju semester nu och lite ska man gör på den. En baklucka är inte så stor och taket är inte lika anfrätt.

Vem säljer Lahega i Malmö?

528iA -83
Bjudko
Hehe jojo vänta bara tills du gjort en del av karossen :)

2000 spermier varje sekund
MGB - 67:a
Jaguar Daimler 3.6 L 87:a
Jag hyrde en polermaskin, en sån med dubbla trissor och sen kördde jag med Turtles medel för att fixa små repor, finns på tub. Min bil som jag köpte i våras bytte färg från vit till röd..e kanonnöjd!!!

-ridern-

525i 1990 24V
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag hade samma problem....vit bil som borde varit röd. Det enda som bet på den var autosol följt av rubbing, polish & vax. Jag kunde lika gärna besparat mig jobbet då första regnskuren med efterföljande vattendroppar + sol gav mig vita fläckar som inte går bort...
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Jag vet att det kommer att bli nyansskillnader men det finns det redan då olika delar av karossen är lackade vid olika tilfällen. Jag sa inte att det var en vacker bil, bara att den borde vara röd ;)

528iA -83
318i -87
Ja, tänk på att vaxa bilen direkt efteråt, lacken ligger ju helt "öppen"!!!

-ridern-

525i 1990 24V
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.