AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
964

Fränare ljud?!?!?

Baltazar
Hallå där jag har en bmw 525i -88 och har kust å få lite fränare avgasljud från den hur ska man gå till väga kan man bara plocka bort sista burken eller?? nån som har nåt förslag på hur man ska göra för å få lite fränare ljud??? MVH

//Ingemar
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Sätt dit sportavgassystem då låter de grymt mysigt....

//Cosmos
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Gör som jag ta bort sista dämparen och gå med dubbla 2,5" från skarven vid mitten dämparen och bak . Låter VÄLDIGT sportigt , men en liten varning är om du kör långa sträckor med bilen så blir det jobbigt . Kan lova dig att ingen tror att det är ljudet från en 525 ...

se min hemsida Länk , lite bilder kommer upp på det fina helsvetsade systemet snart ... kanske ljud oxå :-)

-Phiber- 525i
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Är det coolare ljud du är ute efter så är ett open air filter ett alternativ. Låter grymt när du varvar och är tyst vid normal körning. Betydligt billigare och enklare än att hålla på och fibbla med avgassystemet.
Kostar ca 500 kr tar 10 min att sätta in. Bara att polcka bort lyftburken och montera filtret direkt på luftmändmätaren lite seriösare blir det om man sätter in en värmesköld för att skärma filtret från motorn. Man kan även leda in kall luft med rör för att sänka värmen i "insuget"

Tobbe
Baltazar
Jo tack för alla svar men det där med koniskt luftfilter har jag redan så det är lite mer ljud jag är ute efter :))

//Ingemar
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Törbjörn!!

Vart kan man köpa ett koniskt luftfilter för 500 spänn??.. å vad är det för märke då?

/Christoffer
Baltazar!

Köp ett extraktorrör!! Det låter mysigt! Kolla på www.jt-tuning.com! Där finns grejer till din motor!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.