|
|
|
|---|---|
| Jag undrar var det finns att köpas originalläder till klädseln till min M5 e34 1994. Det finns nämligen ett ganska fult märke på baksätet, vet inte vad som har gjorts, men det tycks vara så att lädret inte har samma yta som resten av baksätet. Vet någon var det finns att köpas "schwarz"vattenbuffelläder? eller kanske någon har baksätets nedre del till salu? | |
|
Ska finnas att köpa hos din lokala BMW handlare. /Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
Om du är medlem på M5-forumet så har vi en samarbetspartner som säljer alla typer av M5 originaldelar till mycket rabatterade priser åt våra medlemmar. Vet att andra har beställt sina klädseldetaljer där, men förstås osäkert vad som fortfarande finns att tillgå. Har inte koll på vilka buffel-detaljer som fortfarande är i lager. Tyvärr är det så att klädsel till M5 E34 börjar ta slut hos BMW! Det är en mindre skandal tycker jag. Det är ju nu som man behöver grejer, när slitna detaljer ska bytas ut vid renovering. Länk till tråd på M5-forumet: Länk (medlemskap behövs för att läsa och rabatterna gäller ENDAST till just M5 E34). E34 M5 register Sverige |
|
| Är du säker på att det verkligen är vattenbuffel, det var inte så vanligt...Vattenbuffel-lädret är "grövre" än det "vanliga" lädret och har inte lika "jämn" yta. Däremot tål det betydligt mer misshandel. Kolla så du verkligen har vattenbuffel, om inte så är det betydligt lättare att hitta ett schysst baksätesdyna. I annat fall så får du nog klä om hela baksätesdynan med risk att det kommer synas tydliga skillnader gammalt/nytt, ett alternativ är en köpes annons här på börsen, men se upp: många tror de ha "vattenbuffel-läder" när de i själva verket har det vanliga standard lädret | |
| Dålig bild på vattenbuffelklädsel: Länk | |
| Normalt skall vattenbuffel-läder vara mattare än på bilden. Anledningen til att det ser glansigt ut är dels kamerans blixt samt det faktum att jag tog bilden efter en mycket grundlig "lädervård" där steg ett var rengöring, steg två "svärtning med specialmedel" (svärtade HELA inredningen, blev utomordentligt bra, var nu ca 5 år sen detta gjordes), sista steget var applikation av en "conditioner", eller rättare sagt applicering 2-3 gånger under 2-3 mån tid. Så lädret på bilden är mättat så att säga:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.