AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.209

Vad kan vara fel, larmproblem E61

LO
22
LOTEZ
525iM M-sport Touring -05
Hej, som rubriken lyder. jag har strul med larmet. Har en Bmw 525 2005. Jag kör sällan med den, kanske snitt 3 mil om dagen. Bor 200m från jobbet...

Men nu, när det vinter och kallt bör tilläggas, så kommer jag ibland inte in i bilen. alltså jag kan ha kört 5, 6 eller kanske 10mil och kommer hem och låter bilen stå ute. Sen 1timme senare så ska jag iväg och då får jag ingen reaktion när jag trycker på LÅS UPP. Inte heller när jag trycker på LÅS knappen, då ska ju innebelysningen reagera och tändas upp. Just som det är nu så måste jag låsa upp med nyckel, larmet tjuter som bara den, sätta i nyckeln och starta för att få tyst på bilen. Och till råge på allt så ställs bilen om till tysk meny. (svensksåld). har ringt BMW support och dom säger att batteriet, alltså bilbatteriet kan vara dåligt? Men jag har inga som helst problem att starta osv. Dessutom så funkar ju centrallåset perfekt när an vrider om med nyckeln.

Batteriet i nyckeln har jag förstått laddas upp under körning? Och man gärna ska växla mellan nycklarna?

Bilen är förövrigt VERKLIGEN jätteskitig. Kan den vara någon signalmottagning som är täckt med skit?

SNÄLLA hjälp lnskas snarast!

//Lotez

/ Lotez
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Du verkar ha missat denna tråd som har varit aktuell ganska nyligen: Länk

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.