AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
871

Vilken verkstad vid fordonsskada?

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hej!
Ringde mitt försäkringsbolag då jag i halkan tråkigt nog snurrade och träffade en stor hög refug-kant med bakhjulet.. Tappade bakspoilern och tryckte till fälgen och länkarmen rätt rejält. Kunde dock köra till mitt jobb och ställa den på verkstaden, men bilen gick inte som på räls...

Jag fick till svar att lämna den på verkstad för att gå igenom skadorna, men min närmaste auktoriserade BMW-verkstan är i 8 mil bort och bilen går inte att köra så bra. Förs.bolaget står inte för nån transport utan säger att närmaste verkstad som är typ nisses bilservice och plåt, kan lika gärna ta en titt och fixa det.
Men i det här fallet när det inte är några plåtskador utan det är på chassit så vill jag att en BMW-verkstad ska göra det..

Lite nyfiken på kostnad för lagning också men vet inte hur jag lägger upp en bild så tyvärr kan jag inte visa hur bilen ser ut.

Hur gör försäkringsbolagen? Är det närmaste verkstad som gäller trots att den itne är auktoriserad? Jag har Dina försäkringar.

--
Eisenmann Race Exhaust
Min erfarenhet är att om försäkringsbolaget inte föreslår en verkstad pga knutna avtal etc. så brukar man få välja verkstad själv. Väljer man då en verkstad som ligger en bit bort så är det rimligt att anta att man får stå för den extra kostnad avståndet innebär själv.

Om verkstaden i fråga är auktoriserad eller inte spelar mindre roll och det behöver inte betyda någon skillnad i kvalite på utfört arbete.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Mm stämmer. Fick välja verkstad själv och stå för kostnaden för transport om den jag valt ligger en bit bort.
Javisst kan kvalitén på arbetet vara lika bra som en auktoriserad, men jag väljer hellre en aukt. än en icke aukt.

Tack för svar

--
Eisenmann Race Exhaust
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.