AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.193

Start i backe M3 SMG II

Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Såg att någon skrev om start i backe med SMG II någon stans i formet men jag hittar det inte nu. Har för mig att man skulle hålla in någon av paddlarna i 05,-1 sek och sedan skulle bilen varva upp till 2000 varv och sen kunde man släppa bromsen utan att bilen rullar tillbaka. Jag har försökt att prova det här men inte lyckats. Jag har en 04'a så då borde väl den funktionen finnas? Skriv gärna exakt hur man gör! (och om min bil har funktionen till att börja med)
Hej!

var nog jag som skrev det!

Då du står i uppför eller nedförsbacke så se till att ha backen eller 1ans växel i. håll foten på bromsen, sedan håller du ner VÄNSTRA paddeln i ca 0.5 sek, då varvar din bil upp. från att du släpper bromsen för att köra iväg har du 2 sekunder på dig innan bilen börjar rulla. funkar som sagt både om du ska backa i uppförsbacke eller köra rakt fram! men det måste vara lutning för att det ska funka givetvis ;) Ja klart det funkar på en 04a, funkar på alla med SMG II
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
tjena, ja det var nog du ja :-) Ok.. jag gjorde precis så men det var kanske inte tillräckligt brant backe då. Annars borde det ha fungerat! Höll på i några minuter och provade.
Det ska funka ;) Jag använder det dagligen nästan! Men som sagt så måste det ju luta ganska ordentligt, så bilen känner av att denna hjälp behövs ;) Men som sagt, måste vara på 1ans växel eller backen.
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Ok tack! får ut och prova vid tillfälle :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.