|
|
|
|---|---|
|
tja jag har en m50b25 motor som jag ska överladda med kompressor och turbo kompressorn räcker till 0,8bar sen ska jag fortsätta med en turbo till 1,5bar så det gör inget om jag har en med lång spolupptid har ni några förslag gärna med t3 fläns?? | |
|
Då kan ju ha brottarstor turbo med tanke på att du har kompressorn som laddar från botten. Vilket effektmål har du? Kan kanske vara knepigt att hitta så stor turbo med t3 fläns. |
|
|
jag hoppas på 450 häst så klarar den 500 så funkar det ju bra :) vet du om nån bra lista på info om olika turbos vad dom har för fläns avgashus och vid vilket varvtal dom laddar mest osv..? |
|
|
Gå in på pure-pf.com och sök på turbo. Där står det huur mycket somhelst om turbostorlekar. Fast frågan är om du behöver turbo om du inte ska plocka ut mer effekt än så. Kompressor med 1,5 bars laddtryck borde räcka dit. MVH Jonas |
|
| kompressorn jag har räcker inte mer än till 0,8bar och en större är så förbannat dyrt he he + att det skulle va roligare med turbo också | |
|
kkk27 passar på t3 flæns Länk Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Bra val är en Precision turbo ur sportcompact serien tex SC61 eller nya SC62 riktigt fina aggregat, snabbspolade och så har du nått att växa i! Finns -> <a href="www.pure-pf.com">[LÄNK]</a><br> |
|
| ja eller så kan du annvända hx40 holset den räcker till 450 hk,,eller varför inte en hx50,,,,jag pressar ur ca 400 bakhjuls hästar med hx 40 så den bör räcka åt dig,,,, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.