|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
markus00 |
Jag har något riktigt grovt märke i min halvskinn inredning. Det är ett slitage märke där allt det svarta är bortnött. Nu undrar jag hur man ska få det lite snyggare?? en del rekomenderade vanlig skokräm är det bra eller? kletar inte det av sig? Jag har några rätt så grova sprickor också vad ska jag använda för att mjuka upp dom? |
|
Jag har k?rt med skokr?m ?ver hela framstolarna och baks?tet.... Vet att det l?ter idiotiskt men det funkar faktiskt! |
|
|
Skokräm försvinner efter ett litet tag samt att det sätter sig i kläderna... Det blir till att byta ut skinnet, finns hos BMW en sadelmakare kan fixa till bytet. Har för mig att det debatterades om något skinninfärgningsmedel här tidigare på forumet. Sök tidigare inlägg uppe till höger. asken |
|
markus00 |
jo jag har läst det. Skokräm rekomenderar ni inte då med andra ord eller? Byta ut skinnet känns uteslutet jag är bara student så något sådant har jag inte råd med för det lär ju kosta. Den där färgen kan någon berätta mer om den? erfarenheter? |
| Kiwi skokräm fungerar ganska bra att fylla i repor och små sprickor i en svart skinnklädsel. Man måste vara noga med att torka bort överflödet efteråt, annars kommer det att färga av sig ordentligt. Lägger man sedan på lite lädervårdskräm efter skokrämen blir det bra, men man kanske inte skall sätta sig i bilen med öomtåliga kläder direkt efteråt. Läderfärgning har jag inte provat, men jag har läst att skinnet kan ta skada av det och bli hårt och spricka. | |
markus00 |
Att det blir hårt och spricker är inte det ett resultat av att man har använt någon annan sorts färg?? |
markus00 |
Läste på lahegas bilvårdsforum att det fungerar bra att ta skokräm låta det torka över natten och sedan använda en vanlig lädervårdskräm. Det kan väl vara värt ett försök?? eller finns det risk att det blir ännu sämre?? |
| Sämre blir i alla fall inte skinnet av skokräm. Jag hade lite repor på insteget på skinnet i min 735, och skokrämen fyllde igen dessa hur bra som helst. Billigaste alternativet också, absolut värt ett försök. | |
| Använd svart skinnfärg. Applicera med en tops. | |
markus00 |
Den där skinnfärgen du snackar om var köper man den? |
|
Det finns någon som åter-färgar skinnet med hjälp av att dom polerar ner färgen i skinnet, samt att det där fula slit märkerna som blir när man kliver in och ur bilen försvinner. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
markus00 |
verkar himmla smidigt vet ni var man kan få tag på sådant? |
|
Jag håller på att undersöka det. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Funkar visst med skokr?m (kommer inte ih?g m?rket, men jag kan kolla upp det)... Torkar man bara av skinnet ordentligt s? f?rgar det inte av sig! Det m?rker man r?tt tydligt p? trasorna man torkar med. Dessutom blir skinnet mjukare och luktar gott :-) En behandlig om ?ret har r?ckt f?r mig! Mvh Micke |
|
markus00 |
Jag hörde att det finns färg som man änvänder till skinnskor det tycker jag låter som ett vettigt altenativ jag tror det funkar bättre än skokräm. Någon som testat?? |
Deliq |
Färg till skinnskor har jag provat på både skor och jackor. Funkar bra men kan färga av sig om det blir fuktigt innan det torkat ordentligt. Tapetserare och skinnrenoverare har åxå skinnfärger som säkert är bättre men alla gånger mkt dyrare M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
| Jag köpte min färg hos en liten läderaffär på rosenlundsgatan i stockholm. | |
markus00 |
Jag ska åka ner imorgon om jag hinner och fråga skomakaren vad han tror och eventuellt testa. Har kollat med en sadelmakare med det va aldeles för dyrt tycker jag. |
markus00 |
Jag har köpt en skofärg som jag använde på min svarta skinnklädsel det ser riktigt bra ut faktiskt. Ungefär samma ton fast färgen är lite mattare än skinnet men det tror jag ordnar till sig när man har smort in skinnet i fett. |
|
Tillverkaren LeatherMaster säljer ett kit till skinnklädsel i bilar.Minns inte just vad produkten heter som jag tänker på. Hur som helst köper man beroende efter vilken färg man har på skinnet i bilen. Med detta medel (nån form av kräm) ska du kunna "reparera" sprucket skinn. Men allt är väl relativt så är det väldigt skadat så kanske det inte går, vad vet jag. Såg att det fanns blå kräm till mitt skinn :) Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
|
För övrigt är webadressen www.leathermaster.se eller .dk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.