|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
markus00 |
Jag har något riktigt grovt märke i min halvskinn inredning. Det är ett slitage märke där allt det svarta är bortnött. Nu undrar jag hur man ska få det lite snyggare?? en del rekomenderade vanlig skokräm är det bra eller? kletar inte det av sig? Jag har några rätt så grova sprickor också vad ska jag använda för att mjuka upp dom? |
|
Jag har k?rt med skokr?m ?ver hela framstolarna och baks?tet.... Vet att det l?ter idiotiskt men det funkar faktiskt! |
|
|
Skokräm försvinner efter ett litet tag samt att det sätter sig i kläderna... Det blir till att byta ut skinnet, finns hos BMW en sadelmakare kan fixa till bytet. Har för mig att det debatterades om något skinninfärgningsmedel här tidigare på forumet. Sök tidigare inlägg uppe till höger. asken |
|
markus00 |
jo jag har läst det. Skokräm rekomenderar ni inte då med andra ord eller? Byta ut skinnet känns uteslutet jag är bara student så något sådant har jag inte råd med för det lär ju kosta. Den där färgen kan någon berätta mer om den? erfarenheter? |
| Kiwi skokräm fungerar ganska bra att fylla i repor och små sprickor i en svart skinnklädsel. Man måste vara noga med att torka bort överflödet efteråt, annars kommer det att färga av sig ordentligt. Lägger man sedan på lite lädervårdskräm efter skokrämen blir det bra, men man kanske inte skall sätta sig i bilen med öomtåliga kläder direkt efteråt. Läderfärgning har jag inte provat, men jag har läst att skinnet kan ta skada av det och bli hårt och spricka. | |
markus00 |
Att det blir hårt och spricker är inte det ett resultat av att man har använt någon annan sorts färg?? |
markus00 |
Läste på lahegas bilvårdsforum att det fungerar bra att ta skokräm låta det torka över natten och sedan använda en vanlig lädervårdskräm. Det kan väl vara värt ett försök?? eller finns det risk att det blir ännu sämre?? |