|
|
|
|---|---|
| Har problem med att bilen stannar plötsligt.Jag antar att det kan vara +batterikabelskarven som glappar.Den lär finnas under förarstolen någonstans har jag hört.kan någon tipsa mig exakt var den sitter någonstans.Vore en bra julklapp för mig att få reda på det. | |
|
En 528i, och har du nån mera data, årsmodell osv, så blir det lite lättare att gå vidare. Om bilens startmotor snurrar på osv så ligger felet knappast i denna kabeln. Vissa årsmodeller hade en förgrening under bilen där en kabel gick till startmotorn och den andra till hjälpstartsuttaget inne i motorrummet. Själva motorstyrningen, övriga bilen osv försörjs dock inte från denna kabel, endast start/laddning. FP |
|
| Bilen är en 528i aut. -00.Har även problem med att den drar ström ur batteriet ibland.Har bytt värmefläktmotstånd med det hjälpte inte. | |
|
Då är det logisk felsökning som gäller, kan tyvärr vara lite tidsödande. Effektsteget till fläkten är rätt lätt att felsöka: Fläkten snurrar fullt märkbart även när bilen är avstängd. Om inte så kan man givetvis byta effektsteget på vinst och förlust, oftast förlust, tyvärr. Sök gärna bakåt i liknande trådar, det finns många, angående samma problem så hittar du en del tips. Slitet tändningslås kan göra att bilen plötsligt stängs ner t.ex. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.