|
|
|
|---|---|
|
Hej Efter ett långt sökande av en ersättare till den av mitt försäkringsbolag inlösta 740d, hittade jag en värdig kandidat i Tyskland för 5751 euro som jag vunnit på auktionssiten Ebay. Problemet är nu att jag av olika skäl inte kan åka ner och hämta hem bilen inom rimlig tid. För att slippa straffavgifter, dåligt omdömme mm. är jag därför villig att överlåta köpet av bilen till någon annan som kan tänka sig en 740d till ett riktigt bra pris. Därför tänkte kolla om det finns något intresse för en BMW 740Diesel 1999 som befinner sig i Ruhrområdet (Dortmund). Detta är ett riktigt guldläge för någon som vill köpa sig en 740D. Här är länken till bilen på Ebay: Länk God Jul på er alla! "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" | |
|
Har du ingen bekant som har tid att åka ner och hämta bilen åt dig? Eller anlita Länk |
|
Gemini__ |
Synd att du inte har möjlighet att åka ner och hämta den. Sen om det verkligen är ett guldläge vet man först när man väl är på plats och kan syna bilen lite närmare. |
|
Euron har inte direkt blivit billigare sedan bilen ropades in , och med våran ränta...... "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Det är inte bara den tidsmässiga aspekten, utan även det ekonomiska spelar in som en stor orsak. Jag vet själv inte mer om bilen än vad det står på Ebays sida. Jag har kontaktat ägaren till bilen på telefon. Tyvärr var kommunikationen väldigt bristfällig eftersom han inte kunde många ord på Engelska och min Tyska är inte riktigt som den har varit förr. Provade att skriva, men killen verkar inte läsa Ebays PM system. Vad kan man mer göra? "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" |
|
|
Hur tänkte du när du bjöd på den utan att kunna hämta den? Ge mig pengarna så hämtar jag hem den till dig, glömde ändån lite saker hos min bror när jag var i Tyskland så bara säg till så är den din. God jul =) |
|
|
Bjuder aldrig på objekt som jag inte har pengar till. Hade pengar gott och väl till att få hem bilen, dock har jag råkat ut för e oförutsedd ekonomisk smäll som gjorde att jag blev av med 50000kr + på ett bräde. Dock tack för erbjudandet att hämta hem bilen åt mig. "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.