|
|
|
|---|---|
|
hej har fått tag i en annan hastighetsmätare till 635:an (gammla funka ej) men den gammla var graderad till 260 och den nya till 240... så kan jag ta och byta bara tavlan till 260 ? kommer 240 mätaren visa rätt? tänkte om de styrs med hastighets singnalen eller det skiljer i mätaren? | |
|
Det finns en "modul" eller vad du vill kalla det som sitter i mätarhuset som bestämmer hastigheten tillsammans med givaren i bakaxeln. Mvh:Jonas Brinell,God Jul. |
|
|
okej men vad kommer min visa? när det ska vara en 260 och sitter en 240? kan man byta modul? (lätt)? |
|
|
Länk nr 10 ger ok signal och är bara att flytta över.Tror att du kan byta mätartavla med så är allt som innan. Mvh:Jonas B. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Om inte jag minns fel,har kodpluggen i kombiinstrumentet viss betydelse, om rätt hastighet kommer visas då man byter hast.mätare med annan gradering. Mvh Patrik |
| okej men jag tar och bytar båda när jag ändå har de av, så får ja se hur de funkar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.