AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
52.581

x5 och x6 m

Sida 2 av 4
Personligen trivdes jag utmärkt med BMW's tidigare filosofi; istället för M-versioner hänger vi ner lite kraftigare drivlinor i X-serien och ger bilarna tilläggsnamnet iS, samtidigt som varumärket M bevaras. Trist att de frångår dessa principer, jag vill inte betrakta M som det nya AMG! Kan Audi döpa sin hårigaste Q7 till inget annat än Q7 (notera avsaknaden av S och inte minst RS!) så kan BMW också stå emot trycket och behålla iS.
tyvärr så ligger det nog för mycket pengar i dessa bilar för att bmw ska kunna skippa dem
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
bmw börjar göra sportsuvvar som aldrig kan få sportkaraktär..medans audis modellprogram blir sportigare o sportigare med roligare modeller..medans bmw verkar lägga kolet det där det finns mycke kosing att hämta. snart börjar dom nog med pickuper o minibussar oxå. hårt generaliset kanske..men du fattar nog vad syftar på.
Länk 550hk.. inte illa
Länk
Länk
premiär om 3dagar.. börjar närma sig nu :D
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
helt obeskrivligt ful det är de enda jag kan säga!
för det priset skulle jag hellre köpa två m5 e34 2 st m3 e30 och 2 st m3 e36
BMW mindre sportiga? förstår inte riktigt dedär.. spelar ingen roll hur många hästar audi och merca trycker i sina bilar.. gå in på youtube, höj ljudet å välj valfri M modell.. bara att luta sig tillbaka å njuta.. håren på armarna reser sig !! GÅR INTE ATT JÄMFÖRA med merca eller audis karaktärslösa ljud å känsla..

endast min åsikt :P
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
seriöst vem tycker nu egentligen att en x6a är snygg? till o med x3an är snyggare. jaa, nu tycker ju alla som dom vill. men på forum får man minsann vädra sina åsikter. o min är att hela suvtrenden är ett bajshål..och fulare blir dom ju nyare dom blir. den första x5an som kom var faktiskt rätt rå ändå. sen gick de utför.. ska man köpa en stor bil..så ska man va lite manlig o köpa en fet gammal 70 tals pickup med kubiktums v8a.. gm, ford, dodge, cheva m.m
"GÅR INTE ATT JÄMFÖRA med merca eller audis karaktärslösa ljud å känsla.."

Jag är BMW-tok in i märgen, men att anklaga Mercedes C63/SL63 AMG för att ha karaktärslöst ljud är bara för mycket :)

Länk
hehe okey.. karaktärslöst kanske var fel org. v8orna låter gött.. men för mig finns inget bättre än när en bmw 6a eller 10a kommer ylande över ett krön strax innan varvstoppet :D

MEN e jävligt gött å köra v8or pga av dess vrid..

/Victor
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
amg v8an som sitter c63 osv låter helt sjukt gott! :D
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Aquilla; Tyvär så går du efter design inte kvalite,

Köp en skoda de samma bil,

Vet du vad man får på köpet när man köper en helt ny audi?

4L Motor olja, Räcker det?

Jonas M-power
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
jag lovar att en audi har mer kvalite än en bmw. eller lova kan jag inte. men jag tror inte jag är den enda bmw fantasten som vågar påstå det. farsan har haft massor audi i sina dagar, aldrig några fel alls! inte ens små skitfel. o nu på a4orna var det typ 2 st som hade råkat ut för nåt generatorfel. då kallade dom in alla a4or i sverige gjorda det året för nån uppgradering utan konstnad alls. det är otroligt fin service, bmw och merca verkar oftast inte ens vilja erkänna deras fel..och gör inte mycke åt förbättra rost och spindelfel som de dragits med flera år.
skoda? det är som att påstå att köp en porsche och få en audi? de mesta skiljer nog ska du se, finns såklart lite samma saker..som att de vissa detaljer i en fiat kommer från samma fabrik som ferrari.

med tyska bilar överhuvudtaget är de väldigt mycke lika delar.. från tex., bosch, hella,. mann, du ska inte tro att bmw eller audi sitter o gör egna kullager, lampor, strålkastare, ljudanläggningar m.m
känns för mig lite lönlöst att klaga på bmw på ett bmw forum :D man vet ju nästan vilken respons man kommer få.. finns de inget audiforum där man kan klaga på bmw istället ? för här på autopower kommer förmodligen inget märke vara bättre än bmw på ngt sätt :P
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
förresten det är väl bara kolla här i forumet hur många som har massa skitfel o tråkigheter + missnöje med sina e60 och e90s?

jag tycker bmw alltid haft en otroligt bra kvaliteskänsla..men ofta stannar det vid just känslan. undantag är dock de mekaniska som motorer, drivlinor,, där är bmw värdsklass enligt mig.
har audib ättre kvalite än bmw?? hur är det egentligen med audis framvagnar??? har haft en audi a4 och haft en del audi inom familjen.. visst är det fina bilar med fina material men att jamföra med bmw går inte.. dem nya ligger nog rätt så nära bmw men jag tycker fortfarande att audi har en bra bit kvar.. sen har vi det där med körglädje.. behöver jag ens nämna det??

Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
framvagnsproblemen gäller väl mest snik fwd modellerna? en riktig audi har quattro, aldrig hört om några framvagsproblem där.
körglädje har ju så gott som alla bmw..men sätt dig i en gammal urquattro, s2, rs2a, eller rs4 så tror jag nog du skulle vilja va utan bmwn några månader :)

audi har o haft helt sjuka modeller i programmet. den nya r8an har inte bmw nåt att konkurera med, dom kunde gjort en ny m1a, men istället gör de en gammal sportsuv som kommer välta av vägen av bara motorljudet från en r8a. just det är en grej som jag anser att audi har tagit över den tyska sportprestigen till stor del
aguilla: nja du tycker ej dem tagit över.. audi r8:an sägs vara världens första tråkiga superbil ...audi har själva gått ut och sagt att tt är riktad till personer som är 50+ .. hur sportigt är det?? audis vanliga modeller är framhjulsdrivna återigen hur sportigt är det?? dock så kan ja erkänna att deras quattro modeller är riktigt bra men då ökar ju vikten en del
Länk då har det läckt ut bilder... gillade färgen .. fronten känndes sådär men baken riktigt snygg sen såg fälgarna lite små ut
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.