AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
52.580

x5 och x6 m

Sida 1 av 4
nu verkar det inte vara långt borta tills vi får se m-versioner av dessa bilar... bmw har släppt en officiel video på kommande x5m.. ser helt ok ut.. undrar vad det blir för motor
Länk
Har dom inte sagt att det blir 4.4l V8 Bi-Turbo? Det hade jag för mig:s
Annars kan vi ju hoppas på att få V10:an i Bi-Turbo:D
Det hade vart en hjulklapp de:-)

God Jul på er!!!

When batman takes a vacation he does the Gumball
Dem borde ha stoppat ner motorn från X5 lemans :)
Länk om jag hör rätt så är det v8 med biturbo dem ska använda...
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
nu har bmw skämt ut sig...! audi kommer nog bli vad bmw varit.
Aquilla: vad menar du med det??
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
känns som bmw blir mindre sportighet för varje år,.,bara kolla designen på de nya bilarna. ser halvt japanska ut. x6an är nog den fulaste bilen de någonson gjort bmw! till o med x3 är snyggare! bmw har inte de vassa, råa o hårda linjerna som förr. dessutom så vart de väl m bilar av de där leksaksjeeparna istället för en ny csl. det säger oxå en hel del vart bmw är påväg..diskreta, dyra, miljöbilar med små motorer med turbo och allt ihop riktat till en större kundkrets. förstår om de inte går var så sär o egenpräglade längre för att överleva på bilmarknaderna. men de där m x bilarna kunde de struntat i. dom skämmer bara ut sig. tänk själv hur mycket m filosofi kan man få i en stadsjeep??? o vad ska man ha den till egentligen?

tyvärr har audi börjat visa och tagit över tyska personbilssportigheten lite numera.
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
känns som bmw blir mindre sportighet för varje år,.,bara kolla designen på de nya bilarna. ser halvt japanska ut. x6an är nog den fulaste bilen de någonson gjort bmw! till o med x3 är snyggare! bmw har inte de vassa, råa o hårda linjerna som förr. dessutom så vart de väl m bilar av de där leksaksjeeparna istället för en ny csl. det säger oxå en hel del vart bmw är påväg..diskreta, dyra, miljöbilar med små motorer med turbo och allt ihop riktat till en större kundkrets. förstår om de inte går var så sär o egenpräglade längre för att överleva på bilmarknaderna. men de där m x bilarna kunde de struntat i. dom skämmer bara ut sig. tänk själv hur mycket m filosofi kan man få i en stadsjeep??? o vad ska man ha den till egentligen?

tyvärr har audi börjat visa och tagit över tyska personbilssportigheten lite numera.
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
oj, ursäkta. blev visst dubbla inlägg.
Jag håller med dig, varför ska man ha en M stadjeep?
tror att marknaden är relativt stor för dessa bilar.. hade hellre sett csl-versioner av m3,m6 och 135 men det kanske inte ligger lika mkt pengar i dem som det gör i suvarna.. håller inte riktigt med om att audi gått om.. tycker audi är riktigt tråkiga formmässigt med undantag för a5:an där man vågat lite mer än vanligt
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
nya a4 sedan är ju riktigt snygg faktiskt!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag tror det finns en marknad för många specialmodeller. I synnerhet dom lite dyrare, tänk på att det fortfarande finns en hel del människor som tjänar riktigt bra med slantar och den marknaden skriker efter ständigt nya modeller. För att ett märke som BMW ska komma åt nya kundgrupper krävs det att det finns billiga instegsmodeller och när du väl är fast köper du troligtvis ny och dyrare bil nästa gång du ska byta.

Audi är på gång. Vi fick vår nya S5:a för någon vecka sedan, verkar vara många som gillar modellen. Hustrun kör den för det mesta och tycker det känns pinsamt då hon varje gång har kört blivit mobil fotograferad.

//Stefan
Länk lite nya bilder.. gilalr vekligen färgen.. har sett x6:an o den färgen och även den såg bra ut :D nur kan det itne vara långt kvar innan vi får se den färdiga bilen
Länk kommer ytterligare bilder.. inte långt kvar nu
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
den röda ser ut som imolarot :)
Vore det inte lite roligt om man döpte X5:an till MX5:-)
Jag blir mer sugen för varje bild jag ser!

When batman takes a vacation he does the Gumball
Länk ytterligare bilder.. känns som den klara versionen kommer visas nu på genevemässan
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Jag tror BMW säljer bilar för att tjäna pengar, vad tror ni? ;)

X5/6 segmentet börjar prismässigt ganska högt upp vilket borgar för en finansiellt stark kundgrupp.

Var skall man då lägga en modell man kan ta ut ännu mer marginal, jo givetvis där "entry ticket" redan är hög, X6 och X5.

Entusiastbilarna Z4M M3 och till viss mån M5 köps ju av de som vill ha racing i vardagen, medans köpstark Von Svenssons köper 7 serie och X5/6.
7 serien klämmer man redan ut ett saftigt pris på och tar marginal på häftiga gadgets.
Då var det bara X-serien kvar att jobba upp marginalen på :)

Vad marknadsavdelningen antagligen fått gråa hår för är hur trovärdigheten kommer påverkas av en M bil på en semitruck.
Men pengar är en otroligt stark drivkraft...........

Jag var sugen på en X6, häftig bil. men när man ser bilder på 5GT försvann suget på en X6 direkt.
Jag har redan börjar planera ekonomiskt för en 5GT V8tt tre år efter lansering :)
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Stora onödiga bilar för män med dålig smak, mindervärdeskomplex, små organ eller allra troligast en kombination av alla tre.

Sådana finns det dock gott om vilket gör mig övertygad om att det inte blir några problem att kränga iväg dessa dinosaurier.

Dock är jag kopiöst besviken på BMWs M-avdelning, som anser det vara värt att skölja ner decennier av fina sportbilstraditioner och -kultur i avloppet på detta vis för att bringa in några extra dollar i kassan...

Porsche gör sig skyldiga till prostitution av samma kaliber med Cayenne och snart även den formmässigt motbjudande sedanen Panamera.

Värt att betänka: När BMW tar spåret mot vulgäritet och onödighet bygger Audi istället R8 som är en riktig sportbil... I klassen riktiga sportbilar har BMW ingenting att erbjuda.

Får nog bli en Audi nästa gång...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.