AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.356

E39 525tds oljetråg från E34 525tds? Passar det?

Visa användare
78
nsa
MR2 SW20 -93
330d Touring M-tech -03
Frågan är alltså om oljetråget från en e34 525tds passar på en e39 525tds.

Tackar på förhand
Visa användare
61
Vilkenkarl
Numera tyvärr trista bilar, Tesla
Förutsatt att det är M51 motorn (143 hkr) borde den passa, men gör en visuell bedömning själv innan du tar mig på orden.

Så här ser ditt tråg ut:
Länk

Så här ser E34:an tråg ut:
Länk

Min spontana tanke är att de delar som skiljer sig säkert går att flytta över från ditt nuvarande till det nya. Öppna länkarna i separata fönster och bläddra fram och tillbaka så ser du direkt vilka delar som behöver flyttas över.

Lycka till och God Jul!

-Ett problem är bara en lösning i arbetskläder
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Passar på motorn gör det säkerligen, men då det är olika artikelnummer på själva tråget, så tar det säkert i något annat i bilen. Framvagnen skiljer sig en hel del mellan E34 och E39 bl.a.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
"Parallelltråd":Länk
Visa användare
61
Vilkenkarl
Numera tyvärr trista bilar, Tesla
Jo, jag har har sett tråden. Jag var ute på skroten igår och jagade delar och skruvade loss startmotorer från en tds -93 resp -97:a (startmotorerna var kassa bägge två, tyvärr). Bägge motorerna var rätt illa tilltufsade så jag kan ha sett fel, men trågen såg identiska ut tyckte jag.

-Ett problem är bara en lösning i arbetskläder
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det kan säkert gå, men det är ju jobbigt om det tar i när man har motorn hängandes i ett lyftblock :)
Det känns som att hade det funkat att få i en E39:a så borde dom behållit samma artikelnr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.