|
|
|
|---|---|
|
Frågan är alltså om oljetråget från en e34 525tds passar på en e39 525tds. Tackar på förhand | |
|
Förutsatt att det är M51 motorn (143 hkr) borde den passa, men gör en visuell bedömning själv innan du tar mig på orden. Så här ser ditt tråg ut: Länk Så här ser E34:an tråg ut: Länk Min spontana tanke är att de delar som skiljer sig säkert går att flytta över från ditt nuvarande till det nya. Öppna länkarna i separata fönster och bläddra fram och tillbaka så ser du direkt vilka delar som behöver flyttas över. Lycka till och God Jul! -Ett problem är bara en lösning i arbetskläder |
|
| Passar på motorn gör det säkerligen, men då det är olika artikelnummer på själva tråget, så tar det säkert i något annat i bilen. Framvagnen skiljer sig en hel del mellan E34 och E39 bl.a. | |
| "Parallelltråd":Länk | |
|
Jo, jag har har sett tråden. Jag var ute på skroten igår och jagade delar och skruvade loss startmotorer från en tds -93 resp -97:a (startmotorerna var kassa bägge två, tyvärr). Bägge motorerna var rätt illa tilltufsade så jag kan ha sett fel, men trågen såg identiska ut tyckte jag. -Ett problem är bara en lösning i arbetskläder |
|
|
Det kan säkert gå, men det är ju jobbigt om det tar i när man har motorn hängandes i ett lyftblock :) Det känns som att hade det funkat att få i en E39:a så borde dom behållit samma artikelnr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.