|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har köpt en Bmw 530 -88 här i dagarna, som har några småfel. 1. Den totala trippmätaren har fastnat på 29960mil. Vad kan det bero på? "Vanliga" trippmätaren fungerar. 2. Yttertempmätaren visar alltid -30. Antar att givaren är trasig? eller kabelbrott? 3. Säljaren sa att motorn är utbytt till en från en 535. Hur ser jag det enklast? Står 3.2/3.5 på insuget. 4. Kan även passa på att fråga. Fick med 17" Rondell fälgar som det sitter 225 däck på, även fast det är 10" breda fälgar bak. Idiotiskt i min mening. Men dom är iaf helt slut och nya skall inhandlas. Hade tänkt mig 265/40 bak och 235/45 fram. Kommer det att fungera? Tror bilen är sänkt. Ser då lägre ut än andra e34'or som jag sett nyligen. Frågorna kan verka enkla. men är min första Bmw efter ett antal andra bilmärken, så är inte så insatt.. Ännu skall tilläggas. Mycket trevlig bil i övrigt :) Daniel Ylikangas Silver Bmw 530 -88 med motor från 535 | |
|
#1 Är så vitt jag vet ett fel som inträffar på bilar med den äldre modellen instrumenthus, att trippen hänger sig just där. #2 Givaren är med största sannolikhet paj, sitter på vänster sida precis intill dimljuset, lägg dig ner på backen och kolla på bilen så ska det finnas ett litet runt hål precis intill dimljuset i riktning mot nummerplåten, det är tempgivaren. #3 Det är insuget som det står på vad jag vet, ska stå stansat på blocket någonstans också, men det kan säkerligen någon annan svara på :) #4 Har dom väl bytt motor så finns risken att dom ju även lagt pengarna på en sänkning. Borde väl vara 205/65/15 som är original, men du kan själv räkna på följande sida: Länk bara att scrolla ner så finns vad du behöver :) Mvh |
|
|
har 10 tums fälgar bak på min med 255/40 tycker det känns lite dock så det blir nog 265 nästa gång.. 225 måste ju se helt puckat ut! snacka om tyskstuk :) |
|
|
Jo det ser helt galet ut :D Jag hade då aldrig vågat kör med det ens. Daniel Ylikangas Silver Bmw 530 -88 med motor från 535 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.