AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.195

M3-95 i Marieberg (Örebro)

Sida 1 av 2
Nån som vet något om en Daytonaviolett M3 1995 4-dörrars som finns på Mariebergs bilförmedling?
Polarn ska köpa denna...

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Den är nyimportad och ej inreggad... bilandlare som inte lyckats bli av med den i annons och nu säljer den via bilförmedlingen.

Kan säkert vara ett hyggligt köp, men pruta hårt (handlaren verkar vara lätt desperat) och slå till när han släpper den billigt.

Det var inte ni som var där igår (lördag) och kollade? Såg två grabbar som fick nyklarna precis när jag var inne och sa till att tjejens Micra inte kommit ut på nätet...

Lycka till i alla fall! ;)

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Måste nästan varit dom (jag var inte med).... snaggad kille i 20 års åldern...
Det där med pruta tror jag inte dom är nått bra på, vet du vad den var utsatt i för pris?

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Om det är den som har stått på Mariebergs bil förut så är det enda jag kunde hitta på den att den var omlackad och det var lite svårt att få i växlarna ibland men förövrigt verkade den fin. Det var oxå lite dålig passning på bagageluckan (ca 7mm springa på ena sidan och 3mm på andra) men säljaren sade att det bara ver en justering.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Då var det garanterat de! :) Jag tror den var utsatt på 169.000:-, men med extrapris på 159.000:-.

Bra pris med andra ord, men säljaren verkade vilja ha snabb affär (därav prutrekommendationen).

Det är inte Mariebergs Bil vi pratar om och definitivt inte den M3:an som stått där förut. Den här bilen är ny både i Sverige och på förmedlingen.

Den har dessutom inget glapp vid bakluckan, jag har synat av den noga. Däremot KAN en framskärm vara omlackad, eller så var det bara ljuset som lurade mig.

Jag tyckte (obs, snabb inspektion) att bilen såg fullt reko ut!

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Faan att man skulle missa en fin M3:a då.....jag som har varit ute och letat ett bra tag.
Jaja, jag får väll passa på att önska den nya ägaren lycka till.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Många som blandar ihop Mariebergs fordonsförmedling och
Mariebergsbil (de ligger ca 300 meter från varandra)
Mariebergsbil är en vanlig bilhandlare med mycket importerade bilar.
Det stod en väldigt fin 525ix-92 calypsoröd på fordonsförmedlingen förresten.

MVH
Hasso
I mina öron låter det som den är smälld.. Dvs en sådan bil hade aldrig jag köpt.

Mvh
quixotic2 >> Japp Mariebergs fordonsförmedling vad firman dom var på... stämmer oxå att den är ny i Sverige enligt polarn... en dörr var omlackad p.g.a repning... 1 ägare i Tyskland... Hoppas han hittat en fin M3:a :)
Jag ska åka med i den snart, har aldrig åkt M3, kul att se om det är nått sug i den :)

Tack för hjälpen

Mvh
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Vi får hoppas att han gjort ett bra köp! Omlack pga. repor är ju något som de flesta M3 ägare får stå ut med (jäkligt nog) så det är ju inte mycket att haka upp sig på.

Men som sagt, bra pris!

Ja, den calypsoröda 525iX:n är faktiskt riktigt fin, men något konstigt måste det vara eftersom den stått där så bedrövligt länge. Jag var på G och skulle provköra i höstas, men då hade den passat på att dra ur batteriet (av någon okänd anledning) så det blev inget av med den saken.

Någon som har kört den?

Angående Marieberg Bil (ej fordonsförmedlingen) så har jag faktiskt (hur underligt det nu må låta) fått ganska bra intryck av dem. Har tittat på flera bilar som kommit därifrån, även om det inte varit några pärlor, så tycker jag att de har verkat ärliga och i vettigt bruksskick för bra pengar.

Men ta mig inte på orden, sådant där man bara får en känsla av.

Är det någon här som provkört den röda 525iX som står på bilförmedlingen? Går i tankar på att åka och kika på den. Har dock en hel del mil till den. Men om den har ärliga mil och är så fin som det verkar så är det ju ett väldans bra pris!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
HAr inte provkört den, men skulle kunna tänka mig att åka ner och ta en sväng ikväll/eftermiddag om du är intresserad. Kan ju vara skönt att slippa åka från Falun för att upptäcka att bakvagnen sladdrar som en skvallerkärring eller att motorn hackar som en köksmixer. ;D

Skriv ett inlägg så åker jag förbi på vägen hem!

Hej!

Jo´det vore jättesnällt om du kunde kika lite på den. Mycket ska ju vara bytt enligt annonsen men brister finns ju med största sannolikhet. :o)
Kanske man slipper åka 20 mil i onödan med :o)
Säg bara till om u vill att jag ska kika på någon bl i Falun åt dig istället :o)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Fredrik: Ok, jag tar en sväng i eftermiddag och kikar, rapport kommer! :)

Hasso: Japp, säga vad man vill, men Audi är faktiskt ganska trevliga bilar. Väl ihopskruvade, särskilt årsmodellerna runt 92-96, där det verkligen märks att Audi jobbade hårt på sin kvalitetsstämpel. Finfin känsla i det mesta tycker jag... fast sedan är det ju det där med framhjusdriften... :)

Håller med om att Calypsoröd är en schysst färg, gillar den skarpt... lite candykänsla utan att sticka i ögonen för mycket.. :D

Vi får se vad provkörningen ger, förhoppningsvis är det ett trevlig åkdon åt Fredrik!

er
256
eraabos
M3 E30-88
Jag är också intresserad av 525ix:n, dock har jag inte orkat åka ditt och titta. quixotic2, prova den gärna om du har tid och lust och åter kom med en rapport.
er
256
eraabos
M3 E30-88
Såg att du hade svarat medan jag skrev.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Petter:Men tillägas att jag aldrig sett en så liten 2.litersmotor som på audi 2,0E, den är bara 75% av MB190E.Såg ut som en Fiat 1000cc.eller nått.:))
Men går fint gör den.Bara en "enkelmastare",centralås och elspeglar.Kollegan prutade 9.papp. han fick svarva bromsskivorna (stillastående för länge)och lite småplock. extrarabatt 100 enkronor i ASKoppen,bra för
08ttorna som ska ha den.:))

MVH
Hasso
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Bah!

Tror ni inte bilskrället (Som stått sedan i höstas) var SÅLD!?!? Jomen, skulel komma in med pengarna i eftermiddag.

Förmodligen var det ödet som förhindrade mig från att provköra bilen, tycka att den kändes bra och rekommendera den till er med växellådsras efter en vecka.

Sen TYCKTE jag nog (vid fönsterinspektion) att bilen såg lite väl sliten ut för att vara en 19000 milare! Rejäla skavmärken på säten och små sprickor här och där i instrumentpanelen.. tjejens 27000 mils 735:a är BETYDLIGT fräschare inuti än den här var.

Hittade dessutom rost under baklysena... sådant där som är näst intill omöjligt att få ordning på.

Med andra ord, det var inte nödvändigtvis drömbilen, det tycker i alla fall inte jag nu när jag tittat lite närmare på den.

Hasso: Hade de glömt 100:- i enkronor i askkoppen? Jag säger då det.. folk är bra stolliga! :) :) Hoppas resan till "Tjockhult" går bra då, försök hålla hastighetsbegränsningarna med demonbilen nu då.... jag menar Audin! :D

Så kan det gå ibland. Tack för att du og dig tid att åka förbi och kika på den!

MVH Fredrik
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Blir kanske ngt värre åt andra hållet, med en V8 under huven , men det är ju inte min bil så då tar jag det alltid försiktigt.

MVH
Hasso
er
256
eraabos
M3 E30-88
Tack ändå, mycket snällt av dig att titta på bilen.
Det är tur att man inte har panik, jag vill helst ha en touring före september så än har jag tid att leta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.