|
|
|
|---|---|
|
Vilka fälgar finns det som inte väger bly? Gärna originalfälgar då jag gillar originalprylar. Funkar väl med eftermarknadsfälgar också, i nödfall. Vad väger till exempel E34 M5-fälgarna? Lättare eller tyngre än BBS RS1? Bilen i fråga som fälgarna ska sitta på är en M3E30 (replika). Har Radial 32 nu 8x17 ET20 men vill hitta nåt annat och då gärna lättare fälgar. Släng in allt ni vet och gärna med länk och viktangivelser. ///BMW - Was sonst! | |
|
Länk och Länk är ganska lätta. Om du klickar på "Choose a wheel" i den övre menyn kan du se om de finns till din bil. mvh Tomas |
|
| bbs lemans | |
|
Jo BBS-LM skulle sitta finfint och är ju lite av en drömfälg men de kostar tyvärr mer än min bruksbil... :) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hmmm. Jag vägde mina M5 E34 fälgar när jag renoverade dem, men kommer inte ihåg vad dem vägde. Dem var inte så lätta som jag trodde/hade hört, däremot vägde en komplett system 1 kåpa 1,8-1,9 kg!. Kan det ha varit ca 9 kg för en 9" fälg? Vad väger en RS fälg? BBS RC skall vara en lätt fälg enligt BBS och OCL. En 8,5x18" skall väga 8,3 kg enligt dem. Finns i 17" och kan köpas för en hyfsad peng begagnat. Ser ut så här: Länk |
|
|
Hittade bilder med RC på en M3 E30. Länk |
|
|
Ja de skulle väl funka. Passar ju rätt bra på modellen också. Hittar jag inga som faller mig i smaken får jag försöka få tummen ur och polera upp mina style 5. ///BMW - Was sonst! |
|
|
BBS RS 16x8" väger aningen över 6kg. Radial 32 17x8" väger 8,1kg Vetenskapligt vägt på okalibrerad digital badrumsvåg. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Här har du alla BMW-fälgar, inklusive vikt: Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Toora-fälgar brukar vara rätt lätta. | |
|
sedan har turnermotosport i usa lättviktsfälgar för lite racing/trackdays, har för mig att dessa är rätt prisvärda! www.turnermotorsport.com |
|
| dom väger 8kg styck vilket är helt ok! | |
| OZ superleggera (om de fortfarande finns) är ruskigt lätta också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.