|
|
|
|---|---|
|
Länk Pic.7 det stinker soppa när jag tankat fullt så jag antar att det är den som är dax att byta men bmw var lite dyr så jag undrar ifall man kan bara ta en slang & böja den ellr är den speciell på nått sätt ??? | |
|
varför kan man inte redigera inlägg ??? glömde säga att det är en -95 328 ifall det har någon betydelse |
|
| Nej men den måste vara bensinbeständig, kanske inte det lättaste att hitta en sådan slang med rätt diameter samt kröken på rätt ställe...Jag skulle köpt slangen på BMW alla gånger, du slipper en massa strul på så vis...O kom ihåg att det är strängt förbjudet (enligt SBP) att täta skarv mellan slang/tank med slilikon eller liknande om passformen inte skulle vara 100%, ser de detta så åker du på ombesiktning. Jag vet för jag lagade tankpåfyllningsröret på en gammal bil jag hade där metallen rostat av. Ersatte med special slang a 200kr för 50cm, smetade på lite silikon i "skarven" så att säga för att vara 100% på att det blev tätt då slangen gled på något för lätt, hade även dubbla slangklämmor. Det blev naturligtvis tätt men surggubben på SBP underkände med motiveringen "Silikon är inte godkänt" | |
| okej, ja då får jag fara till bmw å beställa den då. tyckte bara att 600:- för en slang stump lät dyrt. | |
|
kolla även så de inte läcker där tankröret går in i tanken! är ganska vanligt, iaf på dom äldre modellerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.