AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.134

Rysk trafikkultur...

Det finns flera filmer bara ett exempel bland många på youtube

Länk

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Bilarna var generellt sett nyare än jag hade trott. Inte alls lika mkt ryska bilar som jag hade väntat mig.

__
Min bil:
Länk
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Ungefär som i sverige, bäst framkomlighet i högerfilen/högerfilerna.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jisses.. Enda gången han är någorlunda "snäll" är ju när polisen ligger i högerfilen. IOFS har man sett värre körningar på youtube.

//amullo
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Bortsett från våghalsen som kör tycker jag att det är precis som i Sverige, massa latmaskar i vänsterfilen...

Min bil
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nästan samma vägstandard dessutom!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Ska man komma fram i tid så det är den enda sättet med alla dessa vänster fil såsare.
Dessutom verkar det vara fler som kör i vänster filen oxå!

BMW - Beroende Med Wilja!
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Gällande kommentaren om bilarnas ålder verkar filmen vara gjord i närheten av Moskva, det är inte rätt ställe att leta gamla Lador eller Moskvicher på. Att filmen skulle spegla den ryska trafikkulturen kan jag inte hålla med om, även om sättet en del kör på skiljer sig klart från det svenska. Tittar man på Moskva ska man ju ha i åtanke att staden har bra många fler invånare än hela Sverige, därmed faller det sig naturligt att man kör på ett annat sätt (dock inte så här).

ic
124
icke
318is -90
Håller med RR99.. det är ju nästan värren i Sverige. Men vägen verkar ju bredare så det är lättare att klämma sig fram iaf när folk inte flyttar på sig..
Synd att han inte krockade
Strongman titta på den här

Länk

Mugge; kika på denna länk...
Länk

59% av nybilsförsäljningen är importbilar i år och fler och fler inhemskt byggda är av utländsk modell förra Chrysler Sebring byggs numera av Gaz/Volga. I dom östra delarna av Ryssland är andelen begagnade japanska bilar skyhög (högerstyrda) ryssarna vill åka och åker också moderna fräscha bilar.

Körningen hade kunnat vara inspelat i Sverige, det finns såna människor överallt.

Stephan
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Ford Focus är ytterligare ett exempel på en bil som byggs i Ryssland.
För att återknyta till ämnet kan nämnas att det finns exempel på fall där personer med pengar köpt sig fria när de riskerat åtal för brott av typen vållande till annans död. Denna vetskap kan naturligtvis få vissa personer med begränsat samvete och empati att strunta i risker som vettiga människor skulle beaktat.

Dom ska tydligen dubbla skatten på importbilar 1/1 Lär ju bli dött på beg exporten från Sverige enl. dom Ryssar jag känner i Sverige.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Någon skattehöjning har jag inte hört talas om, däremot blir det dyrare att importera bilar till Ryssland. Beslutet togs tidigare i december och gäller i första hand under en 9-månaders period.

ic
124
icke
318is -90
Folk körde ju ännu sämre i den andra filmen.. helt sjukt. Fem filer och ändå ligger folk och såsar i de två mest vänstra filerna..

Krocken är ju tvivelaktig om det är hans fel..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Snacka om att "lämna hjärnan hemma körning"...Riktig idiot!

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.