|
|
|
|---|---|
|
Hej kära autopower människor. Detta är mitt första inlägg på detta forum,dessvärre inget jätte roligt inlägg.. Så här ligger det till,först gick låst inte igen när jag stängde dörren.provade flera gånger att dunka igen den och vipps så gick dörren i stäng. Men sen så SJÄLVKLART så går dörr J***N inte att öppna nu,har provat både ute ocu inne från men den vill ej gå upp! Frågan lyder som följer,hur kan jag ta mig in i dörren för att se över mekaniken utan att få upp dörren? Jätte tacksam för matnyttiga svar. Bilen en 540 iat -98 Micke | |
|
oj var visst lite trött när jag gjorde inlägget,det är alltså passagerar dörren fram som jag har problem med:-) |
|
|
Hej, för mig gick vajern mellan handtaget och låset av. Vet inte om detta är ett vanligt fel men symptomet var det samma. Fick öppnat dörren genom att dra ned rutan och "fiskat" tag i mekanismen. Sedan fick jag upp dörren och kunde demontera dörrsidan. Har även hört talas om kabelbrott. Fungerar centrallåset? Om du söker så skall du finna en beskrivning om hur man "tjuvkopplar" centrallåset vid kabelbrott. Det kan även vara så enkelt att låset frusit... Lycka till! |
|
|
Hej japp c låset funkar,har efter att jag skrev kollat lite mer på forumet och hittat en del bra grejjer. ska ta mig en titt i em. Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.