|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har märkt att jag knappt har någon stråle till spolarmunstyckena som sitter på bakrutetorkaren. 1. Är det någon annan som upplevt detta? 2. Hur fixar man det? | |
| Knappast det bästa som BMW har tillverkat. Jag tycker också det är dålig fjutt och verkar vara en ganska kass konstruktion. | |
| Dålig konstruktion, BMW borde ha byggt in spolar munstycket i själva bladhållaren så att spolar vätskan kommer ut direkt därifrån istället för att sprutas på rutan. | |
|
Underligt, bakrutespolaren är något som jag tycker fungerar ruskigt bra. Riktigt bra att den sprutar ut vätskan från armen så att armen sprider det över rutan innan bladet torkar. |
|
|
Min är i brist på bättre ord patetisk. Kommer en liten dusch mitt på torkarn, ofta lär man spola 2ggr för å få fram ngt. Blir aldrig rent av det. Påtalade det vid senaste servicen nyss å bad do mkolla på det. Killarna höll med om att den var vördelös, men det var en snabbservice så de gjorde inte mer än å kollade upp det å försökte det uppenbara. De tyckte jag skulle boka in en servicetid. Skall ordna den efter jul, återkommer med rapport. |
|
|
Delade meningar här... Själv kan jag bara hålla med Doin; tycker den funkar alldeles utmärkt. Och tur är det, för efter 3 minuter är det ju apskitigt igen... |
|
|
Mina herrar, det är en mjukvaru uppdatering som gäller. Hade som problem på min bil, efter en mjukvaruuppdatering funkar det perfekt. Bra tryck i strålen och man kan använda torkarsprutet flera gånger i rad nu. Jag fick nys om detta tack vare babybmw.net forumet. |
|
|
vem använder baktorkaren ens? Enda man gör är ju att man rispar rutan och förstör...vilken sportbil har baktorkare. Nä finns sido speglar att kolla i =) |
|
|
HandsfreE Om du missat det så diskuteras ettserien här och inte sportbilar, men är din definition av sportbil en etta så tycker jag du bör vidga dina vyer ;-) God fortsättning |
|
| Tack för alla svar - det verkar alltså som att en mjukvaruuppdatering är lösningen. Några tips om hur jag övertygar min lokala BMW-förhandlare om att det skall täckas av garantin? | |
| Tyvärr, de verkar vara svåra. Jag fick en uppdatering iom att jag hade ett annat problem med bilen. Kanske en massa tjat och en förklaring på varför man vill göra det kanske hjälper? | |
| Porsche 996 har bakrutetorkare och en ordentlig sådan. Undrar hur de resonerade när de tog bort den till 997ans införande. | |
| kanske att det är helt onödigt och bara repar rutan? | |
|
Lånar tråden lite... Jag misstänker att spolarvätskan i min 130i har fryst nu i kylan, för när jag försöker spola vindrutan händer absolut ingenting. Finns det någon spärr som känner av om det inte kommer nån vätska och därför inte ens försöker? Hör nämligen inget ljud heller... Bilen stod ca en timme i värmen idag utan framgång. Kanske får hitta ett garage att nattparkera den i? /Jakob |
|
|
Min har också slutat spola, men tror det är munstyckena som fryser! När bilen står i garaget på jobbet tinar allt och fungerar igen. |
|
|
hade i princip inget sprut alls ifrån bakre spolaren, fick tips om att peta lite med en nål i hålet och det gjorde susen. jäkligt irriterande med skitig bakruta som man får i princip direkt med ett par plusgrader och massa salt o skit... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.