|
|
|
|---|---|
|
Det är med skamkänslor jag skriver detta. Jag har bytt allt som går att byta i framvagnen på en E34 Touring -95. Allt för att få bort vibrationer. Nya däck, skivor och allt med bussningar. I min iver så slängde jag på 4 nya styrstag ändar. Utan att mäta dom gamla först. Big misstake!!! Nu voblar bilen som H-v. Bor mitt ute i skogen och kan alltså inte ens köra den fram till en verkstad för fram inställning. Finns det någon vänlig själ som kan ha några mått till mig? Längd på styrstag/antal gängor eller något som kan få bilen någorlunda körduglig. Spelar ingen roll om vibrationer finns bara jag får bort vobblet. mvh No Brain Sazza | |
| Ställ ratten i mittläge. Måla ett par fläckar på framhjulens slitbanor med vit sprayfärg. mät sedan tvärs över med lämplig mätsticka, tumstock el likn. när fläckarna är riktade framåt i körriktningen. Rulla sedan fram och mät motsvarande med fläckarna riktade bakåt så långt det går. Om det då skiljer t.ex 12 mm totalt behöver du skruva kanske 1-2 mm per styrstag. Kolla sedan igen. När du har fått in måttet hyfsat har du tillräckligt bra toe-vinkel för att kunna köra. Sedan måste en riktig inställning göras med bakhjulen som referens. Då kommer det bli bra med nya grejor i framvagnen och allt. | |
| Oj, skrev lite slarvigt där. Ritsa märken i färgen med något vasst för att markera måttet. | |
|
Tackar Anders! Det är en riktigt bra lösning. Jag har allt jag behöver nu för att rikta in dom tillräckligt för en tripp på 3 mil till verkstaden. Tack för ditt snabba och bra svar. Hör av mig med resultat. God Jul Beemers. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.