AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
974

Trötta spridare..?

Visa användare
61
Vilkenkarl
Numera tyvärr trista bilar, Tesla
Jag hade tänkt att sprämma liv i mitt senaste fynd, en TDS-T -94.
Startproblemen jobbar jag på och borde få löst dom idag. Tidigare ägaren påpekade att bilen bolmade en hel del svart vilket borde vara spridarna. Min teori är att dom har slaknat och öppnar lite för tidigt..? Detta borde förklara en lätt blöddrande tomgång samt svartröken, den överflödar kanske?

Då jag tänkt använda bilen som Julkälke är det bråda dagar...
Kan man provisoriskt blåsa nytt liv i spridarna eller ännu hellre, är det någon i Sörmland med nära omnejd som har några över?
Vässade spridare kanske vore kul, sitter KCR och större turbo i maskin, så ett snäpp vassare spridare kanske vore kul?

Ring mig gärna: 0733-515218 (eller gararget: 0150-26210)

//Daniel

-Ett problem är bara en lösning i arbetskläder
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Menar inte att förta din teori om att spridarna kan vara kassa, men när du väl får igång spisen så pröva gärna att koppla bort KCR-lådan.. Har erfarenhet av en väns defekta KCR som gav dålig tomgång och enorm svartrök. Kan vara värt ett försök iaf :)

Lycka till å god (h)jul.

// Erik
ha
12
hayabusa-99
525tds -93
Har en 525TDS som går som en dröm efter att jag plockade bort KCR:n.
Dessförinnan hackade den och spydde ut svartrök.
Visa användare
61
Vilkenkarl
Numera tyvärr trista bilar, Tesla
Tack för tipsen. Det sitter tre potentiometers på boxen, sitter även lösningen där kanske?

-Ett problem är bara en lösning i arbetskläder
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Problemet är just avvikningen ifrån original emellanåt. bilen är konstruerad av några 10.000 människor som provat ut det som ska funka.

Om man skola modifiera motorn då behöver man vara seriös. Byte av grejor från pumpar ända till programvara. En av etthundra chipsfirmor fattar vad det handlar om att vara seriös.

du är helt rätt inne på rätt tankespår med spridarbyte, dock lär det även behövas andra modifieringar för att fungera bra och när allt fungerar bra kommer allt att falla på automatlådan som inte tål så speciellt mycket jättetrim.

Mitt tips blir, häll en hel flaska Länk så får du rent inuti som en första början.

Om du tankar ett par tankar på Preem har du den renaste dieseln.

Lycka till!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.