|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag ska eftermontera PDC på vår X3 -04. Jag blev dock chockad av att BMW skulle ha 5600 kr för 4 st PDC-sensorer lackade i silvermetallic. Snål som man är så köpte jag 4 st på ebay för 500 kr istället, men då är de blåmetallic. Jag vet att de är känsliga för lack-tjockleken, så frågan är om man kan sandpappra bort den gamla färgen eller förstör jag givaren då? Kanske någon som har gjort samma sak som kan råda mig? Mvh Joha´n |
|
Jag skulle nog prova och pensla på det här produkten på sensorerna först först (borde vara snällare metod än slipa bort färgen): Länk Låt medlet ligga på sensorerna över natten och packa in de i gladpack helst. Fungerar riktigt bra. Synd vi inte bor närmare varandra, annars hade du fått låna min burk, det går inte åt mycket alls av det medlet. Jag använde det medlet när jag renoverade M3:ans ventilkåpa, se min blogg. M3 E30Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Tackar Abbe, bra tips! Jag har en burk med något liknande ute i garaget redan. Det borde väl funka utan att förstöra plasten? Mvh Johan |
|
Min medel ska fungera på plast, prova på en dold yta först för säkerhetsskull. (nu vet jag inte om det går, har inte sett en sån sensor löst) M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.