|
|
|
|---|---|
|
Genade lite mycket i en rondell idag och klämde sönder däcksidan bak. När jag plockade bort frigolitblocket som ligger i reservhjulet och som domkraften och dragkroken ligger i, så fanns det två små gummigrejer, runda som en enkrona och med en vidhängande flärp. I den ena satt det en nyckel, Vad är den till?? | |
| dragkroken?? | |
|
Ja, jag har en demonterbar dragkrok och den ligger ihop med reservhjulet. Kanske det sitter lås på den :o) Ska kolla .... när det blir ljust. |
|
| Tack för tipset =) som jag har letat efter nyckeln till dragkroken. Gick ut och kollade nu och mycket riktigt så var det nyckeln till dragkroken som satt i frigolitblocket till reservhjulet. | |
| Då Felle har både du och jag lärt oss något nytt idag :o) | |
| Jag har bara haft min bil i 2 månader och den förra ägaren visste inte var nycklarna till dragkroken var så jag hade tänkt att beställa nya hos BMW men det slapp jag =).Så nu har jag äntligen kunnat montera bort dragkroken för den skall man ju om möjligt undvika att ha monterad eftersom deformationszonen bak inte fungerar optimalt om dragkroken är monterad, så har de förklarat för mig när jag påstod att dragkroken är ett bra extra skydd mot parkeringsskador. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.