|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen ute idag för lagning av stenskott i fronten. Hann bara lacka grundfärg, spackling etc får vänta tills imorgon. Jag startar bilen för att köra in i garaget, och märker då ett mycket otäckt gnissel/gnekande från motorrummet! Jag får nästan panik, det lät exakt som något lager eller liknande håller på att skära ihop i motorn!! På garageuppfarten parkerar jag, helt skärrad, och öppnar motorhuven. Då får jag syn på en boll av tidningspapper, stor som en vattenmelon, ligga mot fläkt- och generatorrem! Jag hade missat den när jag tog bort maskeringen. Behöver jag tillägga att jag blev extremt lättad!? | |
|
Tur i oturen! Alltid skönt när man kommer på att inget allvarligt hänt efter otäcka incidenter. Jag bytte stift på min bil en gång och när jag höll på att skruva med tändstiftsnyckeln kom den åt pluspolen på batteriet med ena änden. Det fräste till något djävulskt och det såg ut som om någon svetsat på tändstiftsnyckeln. Då tänkte man ju att nu jävlar har varenda säkring och databoxen gått åt skogen. Kan inte med ord beskriva hur lättad jag var när man kontrollerat allt och fått klart för ig att inget hände. Phu! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.