AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.988

Varning för skruvad 320d -01, Auto car i Växjö

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Se Länk

Bilen har tydligen gått 29' men mätaren står på 14'
TAB613 heter bilen.

Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Blocket bryr sig inte ett dugg om det. De kräver diarienummer från en polisanmälan för att ta bort annonsen.

Om du ska påstå att en bil är skruvad bör du också ha trovärdiga bevis för det. Inte bara att du "hört" att bilen är skruvad.

//Lövet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Nu står det 29000 mil i annonsen också.
Länk

//Lövet
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Jasså!?

Less is More
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Lövet, det stod osäker mätarställning i blocket annonsen och 14 000 mil när jag "påstod" det.

BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Aldrig trevligt med skruvade bilar men det blir åtminstone lite bättre när det står det i annonsen.

(De har dock säkert försökt sälja den med 14000 mil först utan att säga något. Det brukar vara den varianten som importfirmorna håller på med)

//Lövet
Lite bättre när det står i annonsen? Vem faan köper en bil med två olika mätareställningar? Vad är det som säger att den bara gått 29000 mil? Den kan ju lika gärna ha gått det dubbla. Jag skulle aldrig komma på tanken att handla av en firma som saluför försäljningsobjekten med två olika mätareställningar.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Bilen kan ju vara OK ändå, för sisådär 50´. Dock skall man väl passa sig för sådana firmor...
Idioterna har ju själva importerat liket å sen antagligen fått ta tillbaka den när köparen kom på att den var skruvad..=Oseriöst..
Jesper von Wowern
Enligt min mening är mätarställning en sak och skick en annan. En vagn som gått 150.000 km. i stadstrafik och körts av någon som inte har känsla för hur ett fordon trivs är mycket sämre köp än en 450.000 km. bil som körts milt och vänligt i konstantfart på motorväg. Allt tar mer stryk av hårt brukande, Det borde sitta en timräknare som komplement till kilometerräknaren om man skall kuna göra en bedömning av "hur långt" bilen gått.

Missförstå mig inte så att jag skulle uppskatta skruvade bilar, det jag tycker är synd är att det finns personer som finner anledning att skruva dem samt att det finns personer som tror att en vagn är bra enkom om den har ett lågt kilometertal på mätaren.

/Jesper von Wowern
DMZ
Personligen så föredrar jag en BMW som är extremt pedantskött, med mkt lågt miltal. (inga vinterkörda objekt) ej heller fd, tjänstebilar med högt milantal. Oavsett skick..
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Jag röstar för timräknare som kompliment till km räknare!

Hellre en pendlar bil än en lågmilare med korta-sträckor-körd! = Många start och stopp och många kallstarter, gas-broms-stopp-gas-broms-stopp osv Nej tack!

Less is More
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag tycker också tim-räknare vore ett bättre mått än kilometer. Alla andra fordon har ju det, tex båtar och arbetsfordon!

Mvh Johan
Jesper von Wowern
"Personligen så föredrar jag en BMW som är extremt pedantskött, med mkt lågt miltal. (inga vinterkörda objekt) ej heller fd, tjänstebilar med högt milantal. Oavsett skick.. "

Jag håller med Dig här DMZ (undtaget det där om oavsett skick, den får ju inte vara hur kass som helst). Det bästa är såklart att hämta vagnen på fabriken, så att inte ens feriejobbarna i Frihamnen har plågat den.

När det gäller den aktuella annonsen tycker jag att formuleringen är OK nu, men det är synd att det inte stod så från början utan att det skulle behövas påpekanden via internetfora.

/Jesper von Wowern
DMZ

Jesper von Wowern: Vet ej om poletten ramlade hela vägen ned;-)?
Vad jag menade var att en långmilare är helt ointressant hur "FIN" den än är.

Sedan håller jag med Dig om att det vore utmärkt bra att få hämta vagnen direkt på fabriken, kanske ej p.g.a alla de feriearbetande ungdomarna som plågat skiten ur den, utan snarare p.g.a måsskiten som fräter mkt illa på lacken. Har hitintills fått reklamera två styck nya BMW bilar som fått fula lackskador av måsskit i frihamnen.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det var alltså så att Auto car först sålde bilen med 14 000 mil på mätaren, sedan när köparen upptäckte detta på en service så krävde han att Auto car skulle ta tillbaka bilen.
Det gjorde man utan att krångla, sedan satte man på nytt ut den med mätarställningen 14 000 mil utan att nämna att den rullat 29 000.
Senare ändrades annonsen till osäker mätarställning, och nu står det att den enligt BMW har gått 29 000 mil.

Det känns som om Auto car är dom som har skruvat bilen, eftersom man inte var särskilt överraskade när köparen klagade.

Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
weeman: Så kan man nog sammanfatta det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.