|
|
|
|---|---|
BMW_4_ever |
Hastighets mätaren i min 735 -88 har lagt ner. Jag testade att byta kondensatorerna på kortet men det hjälpte inte. Varv mätaren fungerar fortfarande perfekt, men inte hastighets mätare, förbruknings nålen eller färd datorn. Någon som har några bra tips på om det hjälper att köpa en ny "hastighets mätar modul", eller sitter felet längre ner någon stans ? Vad är ett skäligt pris för en beggad sån förresten? |
| Det kan ju vara sensorn till hastighetsmätaren, men jag skulle tippa på att prova byta hela instrumenteringen. Det var felet på min gamla 733 när hastighetsmätaren dog.... | |
|
Sitter väl någon slags givare i bakaxeln som är vital! HAr du farthållare tror jag den är beroende av samma givare, kanske man kan testa och se om farthållaren isåfall fungerar som den skall, om inte så har du nog hittat felet. bara spekulationer... "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
BMW_4_ever |
Farthållaren är också död... Om det inte är för dyrt så tänkte jag försöka hitta hela instrument paketet på skroten och testa om det blir bättre om man byter det. Är det svårt att byta givaren i bakaxeln? Är ju inte världens mest rutinerade mekare... :( |
|
Sattsa på att byta instrumenteringen. Skulle gissa på att felet är där. |
|
|
Är farthållaren oxå död hade jag ABSOLUT provat att byta givaren i bakaxeln först, måste bli både billigare och enklare. Farthållaren bör inte påverkas av ett defekt instrumentkluster. När jag läser vidare i ditt symptom blir jag iof. lite osäker men jag hade nog ändå börjat i den änden jag säger. Lycka till! "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.