|
|
|
|---|---|
| nån som provat ell vet vilka bromsok som kräver minst mods på m3 e46 tänkte på typ porsche gt3 ok ell liknande | |
|
Tycker du ska slå en signal till Martin på FastOne.se, han kan sin sak och är duktig på det han gör, gå in på hans sida får du se lite av utbudet! Länk Mvh Johan |
|
| a han hade ju en del men nån på dettat måste ju ha monterat porsche bromsar på sin e46 som borde kunna svara på detta här? | |
|
Hej, jag har monterat gula gt2 oken på min Hartge. Problemet är att du MÅSTE ha stora skivor för att OKET ska komma längre ut annars finns det inga infästningsmöjligheter. Jag har 360mm skivor och då funkar det med 6kolvsoken från Porsche. Finns mindre Ok som gör att du kan sätta mindre skivor och få plats med adapter |
|
|
tack för svar , de va de ja befarade att adptern kommer alltså att bygga för mycke hur man än gör för att köra org dimension på skivorna. annars gjorde de gott att få på dom bromsarna? för de e just de ja upplever att de e för dåligt bett me org, har ju kört andra bilar me riktigt bra bromsar o dom nyper mycke bättre o ja har provat me mycke annat i belägg väg men e inte nöjd me org hur ja än gör. ell man kanske ska ge fan i att pröva kompisars bilar som har värre grejer så man inte upplever sånt här:) |
|
| Byt belägg, det bettet räcker och blir över.. | |
|
så vilka belägg rekomenderar du menar du? har provat olika inget har då blivit nån aha upplevelse än alla fall? har kört en del bana osv före så jag vet att de blir bättre än så här. vilka belägg ja än provat så har liksom de riktiga nypet ändå inte funnits där som man annars har uppleft med andra grejer. ingen som har provat byta ut bromscylindern till en me större kolvarea för o få mer tryck? |
|
| PFC01 och gula pagid, med bra bromsvätska och stålspunna slangar. Har aldrig känt att de mattats av. | |
|
nej att de mattats har ja heller aldrig känt men de e skillnad på matta av o ha bra bromsar, ja vill ha bettet direkt när ja trycker på pedalen o inte i slutet av kurvan de e de som e grejen, kom igen ös på me tips...... |
|
|
Ska du ändra utväxling är det ju annan cylinder som gäller. Du slipper visst flex genom att byta slangarna också, pedalen blir dock inte stum direkt av det. Sen är ju ett tips att trycka pedalen i botten direkt, hårt ansatt broms, och sen inte bromsa för mycket. Sen är ju frågan när du vill ha bettet? När bromsarna är småljumna i vanlig trafik eller när de är riktigt varma på banan? För det är beläggen som ger mesta känslan av bett, inte oken.. |
|
|
ja vill ha bettet direkt e de nån som lyckas me de orginal ell måste man helt enkelt byta . ja har svårt o tro att man kan få detta genom att bara byta belägg. typ om man jämnför med seat bilar o speciellt dieslar för dom brukar ha grymmt bett i bromsarna , sen kan ja godta att man ett en uppsättning för gata o en för bana min bil går mer på bana men ändå. |
|
|
Ring PEAN, går ju att slänga på både större skivor och ok. Enda problemet jag har med original är att de sliter beläggen lite snett, ska byta till mässingsbussningar. Vilka belägg har du testat med än så länge? m3'an är ju rätt tung.. Men en csl stannar snabbare än alla porschar, det är samma ok som vanliga m3'an, fast med 20mm skiva till... |
|
|
Rotora har uppgraderings ok-kit till originala skivor, se Länk "don't imitate, innovate!" |
|
|
Jag rekommenderar alltid Stacke på Pean. Han kan verkligen det han säljer och han lurar inte på dig det dyraste han har, utan han lyssnar på vad du ska ha bilen till och sen så kommer han med förslag utifrån det. Sen beror det ju väldigt mycket på vad bilen ska användas till... Bara bana, bana och lite gata etc. Själv så åker jag bara med min bil i Tyskland och där får bromsarna så mycket kylning så det är absolut inget problem med att åka original storlek. Och ska man åka ett par trackdays i Sverige så tror jag alla gånger att det räcker gott och väl. Men det ser tyvärr inte så "bling" ut bakom fälgarna, som ett oar feta gt3 ok... Jag har original ok, PFC skivor med 01 belägg och extra kylning monterad. Har även provat dom flesta Carbotech beläggen, men det är bra mycket bättre bett i PFC 01'orna. Hållbarheten är superbra. Du kan INTE döda ett par PFC skivor...Dom är bara såå grymma! Ett par skivor håller lätt 400 varv i hyfsat snabbt tempo och beläggen drygt hundra fram och kanske 150 bak, 1400 kg ink. full tank och förare. (nykter) ;) Har även provat ett par Tarox kit med skivor på 350mm med 10 kolvs ok, eller var det 12 till och med...??? Då det satt på bilen när jag köpte den. Vilket SKIT!!! Inte gjort för att användas utan endast för att se bra ut på Elmia. Skivorna slog sig efter 30 minuters körning på kurvig väg ... Och värdelöst "bett" i beläggen... Så STORT är inte alltid BÄST!! Så prata med Pean, så löser dom dina behov. PS. Jag har absolut inte betalt, spons eller dyligt för att skriva det här. Jag är bara en av hans alla nöjda kunder! DS. |
|
|
Vilka varv pratar vi om nu? Nordslinge-varv eller bana hemma i sverige? ;) Nordslingar är inte lika hård på bromsarna som svenska banorna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.