|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt att avyttra min 745a till våren, och tänkte kolla med panelen vad man kan sätta för pris. Delfingråmetallic, med beige tyginredning i bra skick, lacken är i väldigt bra skick. Har gått ca 23 000 mil. Har börjat bubbla lite i höger framskärm, annars rostfri. Bilen såldes ny som demobil till Förenade bil, efter det har den gått i samma familj fram till att jag tog över den, Alltså svensksåld, tillverkades i maj -86, alltså en av de absolut sista, I utrustningsväg har den annars ACC och elglaslucka, plus det som är standard på 745an. All utrustning fungerar förutom accn som visserligen kyler, men ganska dåligt. Motormässigt går bilen kanon, toppen är renoverad på firma, men automaten tvekar lite vid uppväxling till tredje växeln. Främre stötdämparna behöver bytas, bilen kommer säljas skattad och besiktad. Överlag en bil i ett mycket gott skick, men inget nyskick. Som sagt, vad kan vara rimligt pris? | |
|
Prisuppgift innan man sett bilen är väl i de närmsta omöjligt, och att renovera en sån låda kan ju bli ganska dyrt....ZF HP24 är de väl om jag inte missminner mig!!?? Är bilen i sånt skick som du beskriver, kan intresse från min sida finnas, är på jakt efter en sån...alt. 735!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
| Tänkt mer på ett riktpris man kan sätta i annonsen, exakta priser är ju svårt. Har en automat från en 535iA som växlar perfekt, men den kanske inte passar? Är lådan med 3 körprogram. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En 745iA är undervärderad i sverige,liksom de flesta andra rariteterna från BMW. Skulle vilja uppskatta pengen till ca 18-23k med de bristerna den har. En 745iA Executive -85-86 i mycket gott skick,har gått för mellan 35-45k de senaste 3 åren,och då med all utrustning,som styrning av stereo från baksäte och full skinnmundering. En av de mest underskattade modellerna tyvärr,både prismässigt,komfort och prestanda. Skulle gärna vilja ha en sån igen!!! :) Mvh Patrik |
|
Japp...en grovt underskattad vagn rent prismässigt, dock MYCKET lättare att få en slant för än 735/728 E23. I Sverige idag så finns det inte många som skulle ge mera än 15000kr med defekterna som beskrivits..gissningsvis. Om inte någon "E23 nörd med hela garaget proppat med E23 prylar" som hänger här vill ge mer ;) Mvh Janne. |
|
|
Jag skulle sätta ut annons i Tyskland/Holland (2011 är den veteranklassad i Holland och har gynsam skatt) för sälja för 15-25tkr är alltför lågt att jag skulle sälja, det är alltför stor risk att bilen plundras på motorn. Det finns endast 4st 745iA E23 uannonserade på autoscout... Länk lämpligt pris tycker jag är 30-40tkr, sätt ut den för €3500 utomlands. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.