|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vart oljeavskiljaren sitter på en 330d E46 -04. Denna skall tydligen bytas vart tredje oljebyte. Tacksam för tips. | |
|
Ännu inget svar? Varför måste oljeavskiljaren bytas? På verkstan sa de att det var kondens i min oljeskiljare. Men de skulle torka rent den istället för att byta ut den. |
|
|
Det är #15 på denna bild Länk Har du den nya varianten som på bilden behöver den ej bytas, den kan rengöras om det skulle behövas. Den äldre varianten däremot var en typ av luddfilter som måste bytas. Se då till att få den nya av cyklontyp som passar rakt av. Jag har gjort detta byte på min och vid följande oljebyte tänkte jag byta cyklonen igen men den såg ut som ny. Det hade inte fastnat någonting i den :) Du kan väjla att byta enbart #15 kostar drygt 200:- eller #11 som är hela kitet kostar drygt 500:- med reservation för priserna. |
|
|
Har nyligen bytt denna. Skall bytas vart tredje olyebyte enl. BMW. Man köper endast nr #15 inkl. packningarna #12 och #13. Detta ligger som ett paket hos BMW. Lätt att byta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.