|
|
|
|---|---|
|
Skall köpa en bil till tjejen och funderar på denna, 316i -89, 20000mil 5000:- Blir dock lite frågande till kopplingen, vilken pump kan det vara? Priset är ju inte så högt och den ser fin ut på bilder, tror bara inte tjejen uppskattar ett kopplingsras direkt... "Jag vill brätta lite om min bil så det känns bra för båda, den är helt fel fri förutom nu på sista tiden pedalen till kopling känns ibland mjuk jag var hos en mikaniker han sa att man bör bytta en pump, annars jag kör med den till jobbet varige dag utan problem. jag har haft bilen 3 månader jag har bytt bromsar runt om plus ventiler till olja, bytt vatten pump, servat den inga rost alls m m. den är bisiktad och skatad t o m 20091130 låter det bra så du kan slå mig en signal." | |
DMZ |
Det handlar om "kopplingscylindern" en form av hydralpump.(sitter plac precis bakom kopplingspedalen) Kolla om det är blött på mattan av olja? Detta fel är dock ganska enkelt fixat, man byter två styck gummipackningar till priset av 150:- Den jobbigaste biten är luftningen av kopplingscylindern, brukar ta ett par timmar. (om man utför jobbet själv) Om du lämnar in bytet till en verkstad så debiterar de säkert 1 timma för bytet = 1000:- (Ta med detta i beräkningen av priset du tänker bjuda.) Sedan är väl 316 ej den mest eftersökta BMW modellen, detta p.g.a den klena mopedmotorn. Bjud 3000:- som den står. |
| Mopedmotor eller inte, en "rostfri" BMW för 5000kr är redan kanonbilligt om det bara behövs bytas lite gummipackningar!! | |
|
Perfekt, tack! Tror jag köper den, alternativet är trots allt en Nissan Micra å det tror jag inte mitt samvete klarar av :-) |
|
|
316 duger fint till vardags, och är det inte så mycket rost på den (E30 kan rosta något fruktansvärt) så är 5000 inget att klaga på. __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.