|
|
|
|---|---|
|
Hej. Satt och bläddra igenom m3orna som finns till salu och kom tänka på en sak när jag kom till bilfirman EU traders AB i Hbg. På firman har de 2 st m3 e46, den vita och den silvriga cabben. Alla deras bilar verkar vara imp(så klart) Fanns en gallardo spyder där med, vit:) Nu till saken.. Miltalen i bägge bilarna är nästan identiska men..man kan se att skinnet i den vita är mer "sprucket" trots att den jämförs med en cabbe, som kanske borde ha det sämre skicket på skinnet iom att den är en cabbe o därav mer utsatt för väder o vind lr är jag helt ute och cyklar. Skinnet misskött? Mätarfiffel?!? Nån som har en bättre förklaring eller nån som t om vet nåt om det, spec den vita m3an? Länk Mvh | |
|
amcool Skinnet er generalt dårligt på E46 M3, tycker jeg. Men ikke noget som du inte selv kan fixa med med lidt läder treatment. Kolla skinnet på denne 04 Länk Bilarna kender jeg inte till, men den vita er mycke fin, troligen en USA import. |
|
|
Jag håller med om att skinnet ser väldigt slitet ut på bilden. Har också för mig att bilen varit till salu sen i somras någon gång. Alt. att den nya ägaren annonserar med samma bilder som tidigare ägare... När jag skulle fota inredningen på min E46:a tyckte jag bilderna gjorde inredningen lite matt i färgen. Men tycker den här verkar väldigt sliten... Här har du min annons. Kolla bilderna på inredningen. Nu har min iofs gått 2-2500 mil mindre, men ändå. Och skulle du vara intresserad av min så är det bara att posta... Länk M.V.H Dennis |
|
|
Sure will do om d blir aktuellt DennisH. ser fin ut iaf om än lite i övre prisklassen för min budget:) Den vita har vart till salu rätt länge, realistiskt pris borde ligga runt 280', om än nån tusing mindre än så, om man jämför me marknaden. Kan va USA-import som sagt. Konstigt nog finns inget direkt foto på instrumentbrädan men den verkar ha naviskärm..kanske för o gömma miles/h lr nåt. När det gäller skinnet kan den väl få fler sprickbildningar om man vart slarvig med vården om det nu är så att det är så kasst kvalité på dem. Nåja:) |
|
|
Ett pris går ju alltid att diskutera:-) M.V.H Dennis |
|
|
Har väldigt svårt att tro att den vita gått 6000 mil. Ser otroligt sliten ut i skinnet. Troligtvis är den importerad från Italien eller något liknande land med stark sol och bilägare som inte riktigt tar hand om bilarna. Köper man import så är det nästan krav på att den ska komma från Tyskland. Där sköter dom om bilarna! Jag hade iaf inte köpt den vita. På skicket ser den ut att ha gått minst 10.000 mil. Har den bara gått 6000 så har den levt ett hårt liv. Har haft 3st m3or så jag har några att jämföra med. Så här såg min 02a ut som gått 10.000 mil när bilderna togs: Länk |
|
|
Sant. Men nu kan man bara spekulera innan man kollat upp bilen, om det ens då är säkert me miltalen. Många kan gå in och ändra på alla ställen d behövs, nyckeln, ljuset osv för några lappar men som man får mångdubbelt tbax om man lyckas sälja bilen. Såhär sett utan närmare inblick kan man tro att den vistats mkt i solen, därav den vita färgen samt misskötsel. Känns som om man alrdrig kan vara 100% säker längre med inköp av bil. |
|
|
Nej precis.. det är en skum bransch. |
|
|
Den vita är italiensk.. och de fifflar generellt mer med bilarna där nere. /Tobias |
|
| Fifflar mer än något annat land? Vad har du för belägg för det, någon som gjort en objektiv studie i ämnet? | |
|
Skinnet är betydligt mer slitet än många 10.000 milare, men det kan lika gärna bero på skötsel och klimat som miltal. _pancho_, De flesta importerade bilar är mätarskruvade genom svenskar. Ska vi då säga att det generellt mätarfifflas mycket mer här uppe i norr än i övriga länder? **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Annan grej ang denne vita M3. Der står at det er en 03 registeret 2003 05, men skulle den inte have faceliften? Eller kom den efter juni 2003? | |
| Ang att skinnet är mer slitet på den ena bilen kan ju betyda på fiffland mätarställning, men det kan ju även bero på hur man vårdar det som flera redan skrivit, men det kan ju också bero på hur mycket förra ägren vägt! En stol slits ju betydligt mer om ena föraren väger 25-30kg mer än den ändra ägaren! | |
|
stormdk; Bara för en bil är reggad ett visst datum behöver den inte vara tillverkad samtidigt, finns en BMW Z1 uttagen 2001 = 10år efter tillverkningen. Jag blir skrämd över sågningar/oron över bilar via enstaka bild på en annons, överanalysering är det någon som varit och kikat på den vita M3: an och sett hur den ser ut i verkligheten? Om inte var liiite nyanserade. Jag skulle vara lite försiktigare med analyser för att inte verka alltför negativ. Lägg ner lite mer tid innan analys. Stephan |
|
| Vilken smörja. Man ser ju att den är grymt sliten. | |
|
De som besöker AP vet hur det står till med bilimportbranschen. De som köper sin bil är dock både ofta ovetande om AP samt om vissa bilars historik. Det är inte för inte det här landet har något som heter generalagenturer, som i sin tur lämnar garantier, som i sin tur ser till att fabriksrekommenderade åtgärder utförs på en bil så långt som 10 år efter produktionsdatum om de upptäcker något som inte är 100%, samt ger en 3 årig vagnskadegaranti och så vidare och så vidare. Servar man sin importbil hos en BMW ÅF i det landet den först registrerades görs det sistnämnda vid uttryckt önskan ifrån kunden. Jag har själv plockat in Svea rikes första privatimporterade godkända gasbil, därför det fanns ingen att tillgå med färg och utr samt att jag önskade att fler riktigt miljövänliga BMW rullade på våra vägar. Kontentan rent ekonomimässigt ifrån importen fick jag lägga mången SEK för att få bilen i fint skick rent mekaniskt. Dock genererar det ju lite arbete åt bilmekaniker i Svea Rike samt även reservdelstillverkande firmor här... Jag kommer aldrig köpa en eller importera en bil själv igen, det är klart. Därmed inte sagt att människor med exklusiv smak och synnerligen adekvata intressen i vissa modellers fortlevnad icke skola kunna utöva sitt värv, de vårdar ju om något redan producerat och undviker att ta nya resurser ifrån moder natur..:) Mvh Asken |
|
|
Den där var ju ute på annons i somras och någon här på forumet köpte den har jag för mig. Samma bilder. Om denna person nu vill sälja den vidare, varför hamnar den då hos EU Traders? Köpet hävt? Bara spekulationer såklart...men tänk om man var tvungen att utföra ett komplicerat matematiskt bevis varje gång man öppnade munnen. Jag hoppar över det matematiska beviset och stämmer in i klagokören istället ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.