AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.073

Ingen kräm i 12 v uttagen i E38?

Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Helt dött i cigg-uttagen i bilen.
Låter som världens enklaste sak att lösa. Men den det var det visst inte...
Finns det någon säkring som inte sitter bland de andra? Något relä som kan ha gett upp? Allt annat fungerar.
Tacksam för tips.
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Säkringen sitter bak i bagaget. På höger sida bakom sidopanelen som täcker batteriet. Kommer inte ihåg vilket nummer den har men det står tydligt utmärkt.

FordLTD
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Hmm, tittade men hittade inget. En vit låda vid batteriet innehållandes diverse förgreningar från pluspolen, men inga säkringar.
Kanske är så på din 740? Detta är en 728 -99.
Ska leta lite till där bak.
Som sagt, lite pinsamt. Det här borde vara enklaste saken i världen att lösa...
Har du andra tips?
ri
699
riku
740iA -97
Jag var och rotade där inne igår och råkade se att f.d. ägare el. nån har satt en tejp vid säkringskartan,längst fram mot fronten, det står att det skulle vara till uttaget. Varför det är så vet jag inte, kanske du har något liknande?
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Jag bytte säkring i min när jag köpte den för nåt år sen. Säkringen satt därbak vid batteriet. Nu kommer jag inte ihåg exakt vilken det var men det ska stå på en karta på baksidan av tyget som täcker batteriet. Jag hittade följande när jag googlade lite på problemet:

"In the trunk and well hidden too. I noticed a slit in the black fabric against the right wall adjacent to the battery. I must have looked for 5 minutes before I noticed the slit. Hidden there was the fuses. And clearly label on the battery compartment cover was the fuse list.
Thanks.
PS. THE STUPID MANUAL makes No mention whatsoever of this hidden fuse area. none!!!!! Look up cigar or cigarette lighter or fuses. No mention in the owners manual about the light fuse location."

Fuse index on back of battery compartment door...tells you what amperage the fuse requires...and you may even have a spare 30A blade fuse under the fuse box lid in the engine bay...there should also be a fuse puller tool there, too:
Länk

Fuses in trunk behind slit in insulation:
Länk

Spare fuses stored in lid under fuse box in the engine bay:
Länk
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Tack för det The Stig!
Det var så bra beskrivet att min bättre hälft kunde ordna det själv.
P.S. Med den placeringen kan jag förstå att det var svårt att hitta säkringarna :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.