|
|
|
|---|---|
|
Har sökt och sökt och visst är ni många därute som gjort stora uppgraderingar i E61 man jag vill varken lägga allt för mycket pengar och det jag har mest brist på är tid. Bakgrunden är klassisk: jag har aldrig suttit bak i bilen (knepet är att ha barnstolar men nu är dom snart på väg ut ur bilen) och har vanliga standardstereon. Har inte riktigt förstått kritiken mot ljudet tills jag satt i bak härom dagen. Fram tycker jag att det är ok men bak... Är det värt beväret att enbart köpa nya element till taket i bak eller är det ogjort arbete? Någon som har tips på element i så fall. Tänkte hålla mig under 2 000 paret. | |
|
Visst kan du byta element, fick själv det förslaget av en firma. Nu sitter en aktiv Sub därbak och nästa steg blir att byta bakhögtalarna. Busenkelt att byta, finns högtalare med samma mått som orginal. Sedan är ju frågan, hur vill just du ha ljudet. Ljudet är som baken, delad. Vill minnas de högtalare som jag blev rekommenderade av MDS låg på ca 1000:- paret. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Jag har iofs uppgraderat rubbet i bilen men i taket bak blev det ett par JBL GTO427:or. Passar i orginalhålen och är inte särskilt dyra heller. Hyfsat ljud, blir lite stickiga när man spelar starkt men det gör man ju inte när bebben åker med eller hur... |
|
|
Problemet med återgivningen från bakhögtalarna grundar sig främst i den högst ofördelaktiga aukustiska miljön som dessa elemnet sitter monterade i, det är för tunn och odämpad plåt helt enkelt. bäst resultat hade säkeltigen nåtts genom att dämpa upp innersidan av plåten + innersidan av taket (klurigt!) med noisekiller eller liknande. jag för min del fick aldrig baksystemet i min tidagare E39T att låta annat än kattskit, så jag körde utan istället, tyckte det var för mycket jobb att lägga ner för att få det att låta bra. |
|
|
ett tips för att "minska" fenomenet kan ev vara att dela baksystemet så att det inte spelar under tex 2-300Hz, det brukar nämligen vara midbasen som gör att det låter mest "burk". att du missar informationen 80-300hz är bättre än att det låter klockradio. sen kan det vara idé att välja ett kit-system och montera diskanterna fritt, spelandes framåt i kupén kanske. de har inget att reflekteras mot annars, som i fallet sedan (bakruta). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.