AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
696

Däck kunniga hjälp!

jp montoya
Hej

Har ett allvarigt problem med min compact den är sänkt (och hjulins. gjord)och har 205/40/17 däck runt om fram har jag Falken och bak är det Marshal bytte ut alltså 2 däck, de var slitna och satsade på Falken! men nu till problemet bilen spårar lite och den är läskig att köra när det har regnat och är mycket vatten på vägen som idag ! det känns som att man ska få ett kast eller vattenplaning allt från 80 km/h och uppåt

det känndes bättre att köra med slita däck bak och spårade inget heller! jag har även märkt att jag måste ha minst 2,5 kPa luft annars får man en sån läskig känsla !

Nån mer här som råkat ut för detta !
hoppas nån kan hjälpa mig, alla tips är välkomna

The face of fear
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Just sådana egenskaper kan du få om du blandar olika däck! Byt de andra också så blir det nog bättre.

Mvh
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Satsa på ett däck av känt märke typ Michelin, Goodyear eller liknande runtom så bör dina problem vara lösta...
Mvh
Asken
jp montoya
Hej

men Falken däck är väl bra, tilverkas inte dessa i Falkenberg ? men när jag hade marshal runt om så var det ju inga problem ocg dessutom var ju som sagt 2 st lite slitna ?

provade lite senare idag med 2,7 kpa bak och 2,4 fram och det blev bättre och säkrare kurvtagning men har inte testat när det är vatten på vägen !
jp montoya
tack för snabba svar!
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Tja !
Falken tillverkas i Japan och är mycket prisvärda sulor. Det finns däck som är bättre men då är dom också dyrare. Jag åker på F. ZE-502 på min 325`a och de är helt ok.

Ditt problem beror på att du har blandat olika däck på fram & bakaxeln.
Om jag har fattat det hela rätt så är dina Marshal-sulor de mest slitna och Falken-däcken nästan nya, eller ?? Isf, byt ut marshal-däcken, men se till att få tag på likadana Falken-däck som de två du redan har.

/// Better Make Way \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.