|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tog det en gång till sambon, och hon totaldissade sadelbrun. Så det blir nog Oyster;,-) Just nu lutar det åt Monacoblå, Safirsvart kräver nog shadowline högglans och jag inte lägga på mer grejor nu... |
|
|
Clubsport: Bilen byggs v.1 och kommer till sverige v.7, men eftersom det är en tjänstebil så får man ju betala fullt förmånsvärde om man så bara har den 1 dag i en månad, så 1 mars blir bra. Trevlig med en 335i;-) |
|
|
Freske: Ok, då fattar jag. Mindre trevligt är att jag fick 14 veckors leveranstid! Byggs inga 335i alls i januari, men en 330i hade jag fått tillverkad i januari. |
|
| Jag blev lite förvånad att det gick så fort, beställningen lades in igår och den tillverkas v.1 men det fanns tydligen en slot ledig. | |
| När jag läste ditt inlägg så skickade jag genast mail till min säljare och bad om ett datum, har inte fått mer än löst bekräftat att det skulle ta ca 2 månader från beställning till leverans. Beställde i slutet på November. | |
|
Var in på BMW i Solna, de hade en Titansilver med Oyster som skulle levereras idag. Oyster blir kanon! Bestämde mig för att köra med Spacegrå och Oyster som var planen från början! Tack för alla tips. Kan det inte bli vår snart? ;-) |
|
|
Jag har också valt stjärneker 286, tror den blir riktigt snygg. Har bara sett den fälgen när jag tittade in i BMW Solnas leveransrum. |
|
|
Freske; du har missat ljudpaket! Hifi är minimum, orginal låter skit oavsett huvudenhet. Nu har du en USB anslutning som nästan kostar lika mycket som en vettig stereo... Jag har en spacgrå bil med jadegrå inredning med svarta lister o är mycket nöjd. Det är ingen fara med fläckar på lädret, det är bara att torka av smtusen, det tar 45 minuter per halvår inklusive smörj. Jag har aldrig sett Oyster så jag har ingen input där. Lycka till, mvh /Tobias |
|
|
Tobias1980: Valde du stöldlarm eller kör du utan? |
|
|
Clubsport: jag har inget larm, BMW säljaren rekommenderade mig att skippa det då det inte påverkar tjuvar eller försäkring. Jag pratade med några tekniker på en verkatad o de berättade att de bilar som råkade mest illa ut var de med larm då tjuvarna ofta var brutala för att få tyst på tjutet, dvs mer skador på bilen. Rätt eller fel, jag vet inte?? Kan ju vara bra om det tjuter om några ligister är på och petar. Jag valde helt enkelt annan utrustning då man alltid kan bygga på i oändlighet :-) |
|
|
Tobias1980: Det låter ändå inget vidare i bilen jämfört med stereon hemma.. För att få med hifi-högtalarna hade jag varit tvungen att välja bort något annat. Jag prioriterar i det här fallet att välja musik själv på ett enkelt och smidigt sätt framför att det låter lite bättre. |
|
|
Tittat mycket på bilderna på den spacegrå med oyster Länk det var någonting som inte kändes rätt så jag gick upp med tuppen imorse och ringde logistikkillen på BMW, bilen var fortfarande gulmarkerad så jag byte till safirsvart istället för spacegrå. Nu känns det bättre ;-) Får helt enkelt slava med tvätthinken lite oftare... Bilen blir väldigt "clena" i safirsvart, oyster och högblanka svarta interörlister ;-) |
|
|
Du gjorde helt rätt, det get fantastiska kontraster mellan bil, klädsel och lister! |
|
|
Klokt val! Spacegrå är ju för trist, "alla" har den ju. Synd att du inte klämde in shadowline högglans bara. ;) Bilen på bilderna du länkar till ser fattig ut. Tror främst det beror på att den saknar svart innertak. :) |
|
|
Jo jag skulle gärna haft Shadowline Högglans till safirsvart, men 5000:- för lister runt fönstren... nej, jag får nog leva med kromlisterna. Tur jag har valt innertak antracit då så min inte kommer se fattig ut;-) |
|
|
Tobias1980: Ok, jag tog larm efter lång tvekan. Mest på grund av att dom som monterar eftermarknadslarm i den här stan är ökända för att klanta sig så jag vågade inte ta risken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.