AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.064

Tolka felkoder 525 TDSa E34 -94:a

Visa användare
61
Vilkenkarl
Numera tyvärr trista bilar, Tesla
Nu står min "nya" glänsande dieselhingst på gården. Efter att ha varit avställd, undanställd och bortglömd i ett år vill jag nu skrämma liv i henne igen.
Batteriet var helt urladdat, det ser nytt ut, men kanske måste bytas efter en långvarig urladdning. Har satt laddare på batteriet, men kunde inte hålla mig ifrån att koppla på polerna för att kolla felkoderna.
Jag hittade en kodnyckel på baumtools.com, men jag är fortfarande lite tveksam och än mer förvirrad.
Enligt förra ägaren var hon segstartad och svartrök kraftigt innan avställningen och sattes därför upp på en mycket lång "att-göra-senare, när-jag-har-tid" lista. Glödstiften ska vara dåliga och insprutningspumpen kan vara dålig enligt honom. Det kommer säkert att visa sig de närmaste dagarna, nya stift är beställda och packningar till insuget likaså.

Koderna som sagt. gav fullgas som förklarats här i forumet 5 ggr inom 4 sek och fick första gången kod "3", andra gången kod "5" och sista gången kod "24". Sedan dog batteriet...

Den låga spänningen kanske förvirrade datorn, men om jag tolkar rätt ska det vara om jag läser DDE 2:
3 = Electric turn off unit
5 = Start of injection Transmitter
24 = Nja, den fanns inte ens med...

Nå, alla som kan det här, vad försöker hon säga mig?
Se till så att batteriet är helt ok innan du börjar läsa felkoder,låg spänning kan resultera i en hel drös med irrelevanta felkoder.

ang batteriet så är det inte bra att det har varit strömlöst så länge,kanske skulle ge henne ett nytt i julklap.
Visa användare
61
Vilkenkarl
Mm, funderar på det. Jag laddar upp det först så jag kan mäta hur det verkligen mår innan jag öppnar plånboken. Jag har en känsla att den kommer att få öppnas rätt ofta inom kort gällande bilen...
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Dessa koder är inga felkoder som som går att avläsa som många tyvärr tror..ska man ha felkoder gäller endast uppkoppling via dator
Visa användare
61
Vilkenkarl
Jaså? Men vad är tanken med funktionen? Det låter ju rätt orimligt om man skapat en funktion som bara ger kvalificerade gissningar. Låter nästan franskt, något som Citroën skulle kunna hitta på :-)
En sådan här kanske kan vara en vettig investering? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.