|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 525i E61 från -06 som fuktar runt växellådan. 1. Skall man bry sig eller kommer det bara bli värre? Finns nått känt fel med nå tätningar etc.? 2. Jag tänkte köpa en rejäl baslåda med slutsteg, finns det lågnivåutgång på originalstereon? Svårt och bökigt att dra kabel etc.? | |
|
Ja....att det fuktar lite "kring växellådan" kan ju bero på antingen dålig tätning från motorn eller som sagt läckage från någon packning i växellådan, så du bör väl först konstatera vad det är för olja som läcker osv.. Men generellt sett så är det ju ingen "akut kris" såtillvida att du har koll på oljenivåerna både i motorn(där finns ju kontrollen visserligen via iDriven) och växellådan.. Vet ju inte, men är det ingen nivåkontroll i lådan via iDriven så blir det ju problem sedan när all olja läckt ut vilket du naturligtvis inte vill råka ut för. Även SBP kan ha synpunkter om det droppar så att det syns. Du har manuell låda förmodar jag? Din garanti har gått ut? I vilket fall så kan du ju fråga BMW om det tar på sig ett dylikt läckagefixande trots allt(goodwill?).. Ska ju inte läcka på en såpass ny bil med förmodligen moderata mil.. På fråga numro 2 har jag inget vettigt svar på.. Men BMW kanske har :) Mvh Janne |
|
|
Fråga 2. Öppna luckan till vänster i bagaget. Sitter det ett slutsteg där så finns det lågnivå att tillgå. Då är det enkelt att fixa baslådan. Sitter det inget steg så finns det inte heller lågnivå ut från huvudenheten. Då är det en hel del krångligt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.