|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ett tips .Du kan ju fråga på M-bilar nästa gång , de brukar hjälpa till så gott de kan. Apropå konstiga reläplaceringar. Jag skulle jag byta torkarrelä på en 245a. Hisingetraktor alltså. Efter mycket letande fick jag åka till Volvo och fråga, det visade sig att det var beläget under gaspedalen!! Fick ta ut gummimattan och skruva bort en stor plåt för att komma åt den. Samma sak när jag installerade larm i E30an. Letade länge innan jag ringde och frågade. Reläet satt i vänster tröskellåda och nåddes genom att ta bort instegsplåten och golvmattan, där under en skruvad plastlucka i tröskeln fanns den. För att hitta sådant på egen hand måste man ha tillgång till kristallkula eller bra kaffesump. I brist på detta går det lika bra med AP. hoppas du får ordning på torkarna igen, kan vara bra att ha så här års./ Vedbodtrimmaren. | |
|
Jag lånar tråden istället för att skapa en ny med samma namn. Dock gäller det en E36. 316 compact för att va mer exakt. Köpt nytt relä men kan inte för mitt liv hitta var det sitter. Enligt BMW där jag köpte det så ska det sitta framför föraren i motorrummet. Det gör det inte. Det ska va ett vanligt brunt som sitter på alla fram till Canbus kom. Tydligen. Har varit på skroten och fullständigt monterat ner en likadan modell. Bifogar bild på ungefär hur säkringsdosan ser ut på den bil det gäller. Och som synes sitter där inget brunt relä. Knappt frustrerande. :-) [url]Länk |
|
|
Hittat och problem löst. Tack för all hjälp. |
|
|
Hej, lyfter en gammal tråd. Jag har köpt mej en 750 -96:a, som det var lite meckande med. Bland annat torkar problem Torkarna gick att få igång men ej stänga av, men dom stannade av sej själva efter ca 20 sek. Ägaren innan hade rotat med reläen, och trodde han fått en någon kabel fel. Kollade detta igår efter Galant_turbos schema. På relä K37 på stift nr 85 har jag en röd vit kabel, och det ska sitta en brun svart, men jag hittar ingen brun svart kabel. Kan även tillägga när jag började titta på detta så saknades jordkabeln på K36 87A, Och nån mer kabel jag inte minns nu. Men då fungerade det som jag beskrev, och nu funkar dom inte alls. Är det någon som har något bra svar på något av detta? PB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.