AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.866

Airbag-lampan blinkar efter byte av instrumentljus E34

Visa användare
93
Carl 1918
530i -08
325ti -01
Hej!

Jag bytte lampor i mitt huvudinstrument igår enligt en bra guide jag hittade här på forumet. Bytet gick bra och jag tog aldrig bort airbagen, utan jag lirkade ut den på sidan istället. De lampor som byttes var de tre 3W-lampor som lyser upp instrumenthuset.

Nu till det märkliga. Efter bytet så har airbag-lampan börjat blinka för att därefter lysa konstant efter 5 minuter. Jag vet inte hur detta har kunnat uppkomma, men jag har en idé om att jag lyckats få på tändningen (för att upphäva rattlåset) och att ngn felkod i airbag-kretsen då skulle ha lagrats då den inte kände av någon kontrollampa.

Mycket irriterande. Som tur är kan jag glädja mig åt att belysningen är helt underbar nu. Jag polerade även bort alla repor på instrumentglaset med hjälp av Sonax bilpolish. En kompis som var i garaget samtidigt frågade om jag hade tagit bort glaset, inte illa. :)

MVH
Carl
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Hej.

Om man har kopplat lös kontakterna ur instrumentet och har haft tändningen på så lagras felkod om att airbag saknas/fel.

Min beter sig så att airbaglampan lyser en stund vid start men slocknar sedan. Går att nollställa hos verkstaden.

/Gunnar
/Santorinblå 530iAT
Tja, lånar din tråd lite och undrar om du kan länka in till guiden du använde. Då det jämt bli sökfel när jag vill söka här på forumet :(

För jag har en lampa som precis har gått vid tempmätarn, vill gärna ha lyse där :)
Visa användare
93
Carl 1918
530i -08
325ti -01
Länk

För instrumentbelysningen gäller 3 stycken 3W3-lampor, inte 5W som jag läste i ngn guide.

MVH
Carl
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Koppla alltid bort elen från batteriet när man ska hålla på med typ instrumenthuset.
Då får du inga felkoder och ingen airbag i facet!!!

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
Kanon, tackar så mycket för länken :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.