|
|
|
|---|---|
PIST OFF |
har bytt termostat och fläktkopplingen.Ändå blir bilen varm.Kan de vara någon givare eller liknande?? JUST KICK IT |
|
Vad menar du med varm? Kokar den eller? Har du högt tryck i kylsystemet? Du kan ha en liten spricka i toppen/packningen... Du har väl luftat ordentligt? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
För sjutton mannen testa det jag sa med ett litet plåtbleck som går mellan bultarna och låser kopplingen så att den alltid snurrar kollade på 735an nu inatt och det satt ett där. Borde göra underverk om du nöjer dig med en enkel lösning LTK, Artisblau glidare i Alingsås |
|
PIST OFF |
Men kommer inte fläkten o låta helá tiden sen då??Vill inte att de blir en Volvo 240 av de hela :) JUST KICK IT |
|
Lite låter det ju men inte alls lika farligt som en 240. Man har ju ingen stenkross under huven... LTK, Artisblau glidare i Alingsås |
|
|
Kommer den att låta hela tiden?? Fegt Att Bromsa |
|
|
Om den fortfarande blir varm är det ju ingen idé att meka fast fläktkopplingen. Är denna ny funkar den ju (annars får du nog reklamera denna, det är ju garanti på delar). Kolla istället om kylaren är igensatt, om du har luft i systemet eller om vattenpumpen funkar som den ska. Det har skrivits mycket om detta ämne på forumet. Själv har jag blivit av med problemen efter termostat och fläktkopplingsbyte. Kan numer åka i vilka jätteköer som helst utan problem... |
|
|
Hur kollar jag om kylaren är igensatt?? och om vattenpumpen funkar som den ska??? Fegt Att Bromsa |
|
|
Vet inte riktigt hur man kollar. Om vattenpumpen e kass cirkulerar inte vattnet, och om kylaren är igensatt är det ju samma problem: att vattnet inte cirkulerar. Jag överlåter svaret till någon mer kunnig... MVH David |
|
|
Tag loss slangarna fråm kylaren och spola försiktigt igenom den med en vanlig vattenslang. När vattnet är rent är det färdigt. Kommer det ut mycket skit och elände kan det vara ide att spola igenom motorn. Är ej säker på hur man gör detta men ska kolla återkommer. LTK, Artisblau glidare i Alingsås |
|
|
Ni som bytt fläktkopplingen, köpte ni ny på BMW eller finns den att köpa någon annanstans? Lite svettigt med dryga 1100:- på BMW tycker jag.. www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.