|
|
|
|---|---|
|
har ground kontrol coilover kit på bilen med justerbara topplagringar mm mm nåt mer viktigt man bör ha med för att få riktigt grym väghållning? en del säger grövre krängningshämmare o en del avråder... nån som har de svart på vitt om de e värt de? sen de viktigaste var rekomenderar ni att man lämnar in bilen för att få den optimalt in justerad allt me hjulvinklar, invägning osv helst i näriheten av västra götaland men ös gärna på me andra | |
|
Jag kan varmt rek. Millway.se (lite söder om värnamo). Hårdare bussningar är en billig väg för bättre väghållning. Jag kör med H&R krängare som är lite justerbara. Skulle rek att du tar upp frågan om krängare med Samuel på Millway. |
|
|
ska ta o ringa han o diskutera, vore bra om de fanns nåt närmare som kunde göra detta så de blir bra, men men i värsta fall e de ju bara att ta den på släp ner o få de gjort. tackar för detta men ös gärna på me mer... |
|
|
Krängare eller inte, hur mkt camber. osv osv. Allt detta kan ju variera väldigt mkt från person till person, visssa gillar lite mer överstyrt än andra, vissa giller hellre att de understyr svagt, några gillar bilarna stenhårda. Allt hänger ju på körstil, och ska man va väldigt petig, så hänger det också på väder, däck, underlag samt bana. Men visst går det göra en bra generell inställning. Sen så får man helt enkelt köra och anpassa vidare efter hur man vill. Men bussningar är nåt du nästan måste byta på M3an för original är kassa.. Jag känner en VÄLDIGT bra kille som gör hjulinställningar här i Borås. Om du är från trakterna så hjälper ja dig gärna med det. Kan nog även veta någon som kan cornerweighta bilen. MVH |
|
| måste finnas fler i näriheten som gör dessa inställningar...? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.