|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag brukar vara med ganska ofta när det gäller endurance tävling med motorcykel och jag kan säga att på 6 timmars tävling så är det sällan som det är just den "bästa" hojen som vinner, utan det team som har minst problem och som gör snabbaste stoppen. Givetvis så gäller det att man har en jämn och bra kvalité på förarna och att grejerna håller. Det är bra mycket viktigare än att ha 10 hästar mer än konkurrenterna. en duktig förare i en 320 piskar utan problem en medioker förare i en 330.. typ.. I detta fall gäller det ju rejsing på högst osäkert underlag med billiga bilar som inte direkt är i topptrim, så jag är benägen att säga att de som hitter en bil som håller hela rejset och där förarna håller sig på banan har mycket goda chanser. //amullo |
|
|
Bilen är nu inhandlad iaf... Dock lite läckage här och där som måste fixas. Hur går det för andra som ska vara med? |
|
|
Ska också dit med mitt stall. M V H Team Eversladders :) Äger Autoexpertenverkstaden i Täby AB |
|
|
Jo´rå.. Fixas o donas. //amullo |
|
|
Vi har planer på att deltaga, men har mycket andra projekt på gång så ingenting är spikat. Är lite nyfiken på vilken bil ni valt? Visst vore det kul med BMW men just nu tittar vi mest på Golf 1/2 och Mazda 323, små, kvicka, bränslesnåla och lättmekade bilar (enligt vår mekaniker) Vad kommer ni köra med? Några modifikationer? |
|
|
Frågan är om man får lätta bilen? Dvs kasta ur baksäte etc? M V H Stephan Äger Autoexpertenverkstaden i Täby AB |
|
|
lättning skall vara tillåten, jag frågade själv om baksäte och fick svar att bilen kan vara plåtren om man vill ha det. Bara bilen är laglig att köra med på gatan så är det tillåtet. //amullo |
|
| Skall den vara laglig så skall den ha så många bältade sittplatser som den är reg. med. | |
| Bältena kan väl vara kvar men soffan slängs ut? Sen är det la upp till folk själva om de vill sitta på plåten. Eller? | |
|
Som sagts tidigare.. Jag fick svaret att bilen kan vara plåtren innuti. Däremot så kan man ju anta att alla platser i bilen som avses att användas under racet skall vara försedda med bälte. Sen vill jag hålla med Goldcom. Det är ju absolut inga problem att få en plåtren bil genom besiktningen bara bältena sitter där de skall! //amullo |
|
|
Mueehhh.. Blir inget för mig tyvärr, De andra hoppade av! Om någon behöver en extra förare så skrik till på powerposten. Jag betalar givetvis min beskärda del av äventyret. //amullo |
|
| Nej va tråkigt! Tyvärr är vi redan 4st... :( | |
|
Det här verkar intressant, har ej reggat mig på den sidan. Men finns det platser kvar ? Hur många måste man vara i ett lag ? |
|
|
läs mer på www.skrotbilsrejset.nu M V H Stephan Äger Autoexpertenverkstaden i Täby AB |
|
| Funderade lite på vad man kommer behöva för reservdelar? Tänkte ha med mig olja, slangklämmor, slangar, remmar, silvertejp och verktyg Något mer "måste" som man bör tänka på? | |
|
Ståltråd, torkarblad, däck, bromsklossar, farthållare och bra skiva att lyssna på i bilen ;) M V H Stephan Äger Autoexpertenverkstaden i Täby AB |
|
|
börjar dra ihop sig! //amullo |
|
| Absolut! Våran bil blev klar idag! Tyvärr är det dock en framhjulskrafsare och med snön som nu ligger verkar det inte strålande. Jag menar även om de plogar lär det ju vara isgata under det... :( | |
| Hur gick det för er? Vilken bil körde ni? | |
|
Vi kørte en SAAB 9000 CSE.. Gik jette bra indtil det blev mørkt. Fik tyværre bryta efter en krock med en Golf. Allt var super kul, doch et stort minus var at hele banan var tækt med is.. Så det får blive en 4x4 med nye vinterdæk till næsta år :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.