|
|
|
|---|---|
|
Hej alla.. Då har man blivit med en Z3 coupe igen ..den förra jag hade var en 2,8:a och den ägde jag för 6 år sedan,, denna är en 3,0 liters ... Jag har idag beställt ett coilover kit från GE-Motorsport och tänkte kolla om nån här har erfarenheter av dem o deras produkter....!? MVH. kifah | |
|
Med största sannolikhet så får du Supersport och det är helt ok kvalitet på dem. Mvh Henrik |
|
| ok...cool..., jag fick ett jätte bra bemötande per telefon...och dessutom ett helt okej pris...:-)), det återstår o se hur det fungerar när det väl sitter på... | |
|
Grattis till en rolig bil - förmodar att det var den silvriga 3,0;an vilken salufördes för 129 tkr du köpte..? =) Den är i varje fall borttagen från blocket nu... Angående coiloversen, tycker jag uppfattningarna om vilket fabrikat som bör nyttjas (som mkt annat), skiftar beroende på vem du pratar med. Vissa har rekommenderat GE, andra inte. Själv funderar jag på KW alt. H&R men min polare beställde GE coiloverkit till sin evo och han är riktigt nöjd. |
|
|
Tack..:-D Jag kommer att få coiloversen levererade under veckan och på bilen i helgen..så jag återkommer med rapport...:-) |
|
|
Körde med Supersport-sportchassi på min förra 328 E46 Touring. Det de flesta har att anmärka på Supersport är att de inte är så hårt avstämda, dvs komforten blir inte nämvärt sämre än med orginalchassit. Ska man ha det på bruksbilen så fungerar det utmärkt. Jag har precis köpt ett Supersport-kit till min E39 och på den vet jag att det kommer att passa bra. Ska man köra bana och konbaneträffar är Supersport troligen för mjukt avstämda. Jag har även hjälpt en kompis att montera Supersport på sin E46 och han är också nöjd. Mvh Henrik |
|
| räcker det då inte med att byta fjädrarna till hårdare...!?? | |
|
Det brukar inte gå att byta fjädrar på coiloverben. Mvh Henrik |
|
| jodå...det ska gå... | |
|
Jaha...då har man installerat kittet på bilen..och den blev låg o fin...:-) däremot när jag var på väg hem så gick den bakre topplagringen sönder på vänster stötdämpare..., jag har varit o köpt två st nya lagringar men behöver hjälp att sätta dem på plats...några förslag på en verkstad som har helgöppet...??? |
|
|
Det brukar vara standard att bakre lagringen är dålig. Har alltid för vana att byta dessa när jag monterar sportchassi. Mvh Henrik |
|
| Kör du med den trots vintern? | |
| klart...bilar e till för att köras...:-)) | |
| Hehe. Iofs. så har du antispinn till skillnad från en annan... =) | |
| jag hade kört med ell utan...:-D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.