AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.300

uppgradera bromsar E36

IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Om bromsarna håller på mattas ut, skivor och belägg. Värt att satsa på original eller finns det några större bättre bromsar som passar bättre på en 325/328 e36 coupe?

T ex hur passar M3ans bromsar och OK? Mycket jobb? Sett någonstans att folk sätter på 330 bromsar på E36or om jag minns rätt.
talar av egen erfarenhet, originla skivor håller mkt bra och kostar inga förmögenheter, satsa pengarna på ett par schyssta belägg, fräsch bromsvätska som tål lite mer och kanske dra till med stålompsunnet.

Det finns massor av olika belägg lite beroende på hur dom skall anvädas.

Själv kör jag ganska aktivt och en del bana med bilen, jag kör Carbotech XP8 som är grymt bra belägg med lång livslängd i förhållande till bettet.
Nackdelarna är att dom dammar grymt och gnisslar en del.

Visst kan du byta till M3 bromsar men du får nog ta spindlarna oxå från M3 an sen passar dom

Tänk då på att du måste ha MINST 16" kanske till och med 17" även på vintern för att det inte skall ta i oken.

best buck for the money är något i stil med mitt första tips.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller med där...räcker helt klart med ett par orginalskivor eller motsvarande och ett par bra sportbelägg.
Körde på ett par ebc-belägg på min med orginalskivor,va helt klart nöjd med det.
Jag körde ju ingen bana med dom i försej,men på vanlig väg med en liten del hård körning :-) så funka det perfekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.