AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.654

E30n startar inte

Sida 3 av 3
Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
Hejsan!
Fan det blev dyrare om det skulle vara det :S

/Ludvig
Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
Visst måste det vara bräsnlebumpen som är bovet alltså!

Ibland startat den och andra gånger startar den inte ?

/Ludvig
DMZ
Kludd: Det behöver ej vara bränslepumpen, om pumpen är trasig så startar EJ bilen alls. Du får inga som helst förvarningar om att pumpen håller på att lägga av, den bara dör rakt av. (sedan är den heldöd) Om jag förstått saken rätt så fungerar väl din motor från och till? Detta tyder ej på dålig bränslepump.

Det är ju ganska lätt att konstatera om pumpen är kaputt, passa på att kolla när bilen startvägrar, lossa då bränsleslangen intill railsen till insprutningen, kommer det soppa när du kör med startmotorn, så är pumpen okay.

Har du bytt tändstiften ännu? Du kan ej köra med felaktiga stift i motorn. Detta kan även vara anledningen till att den startvägrar då och då. Du måste använda tänstift med rätt värmetal,mm.
Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
har inte haft tid att fixa grejjerna ännu! men imorgon har jag tid så vilka stift sa vi =) ?
Champion sa du väl eller NGK Znj89 eller vad dem hette ?:)
tändstifen kikade jag på dem kan även vara boven !

/Ludvig
Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
Har nu löst problemet, alltså sjukt skumt faktiskt, testat det mesta tror det var du DMZ som tipsade om relän eller vad man ska kalla det som sitter under baksätet, kontakten var glapp där bak så det kom bensin "då den hade kontakt" fungerar som den ska nu utna problem ! :)
TACK FÖR ALL HJÄLP =)

MVH Ludvig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.